Toon posts:

IBM 300PL 6565 - TNT2 probs WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een IBM 300PL - 6565 (PIII-500Mhz) een TNT2 Vanta 16Mb videokaart geplaatst. Op het eerste gezicht lijkt alles prima te werken, echter bij de sommige Games (Hidden & Dangerous 1 en Lego Racers 2) is het beeld gescrambled.
Bij het draaien van een DxDiag test blijkt dat het Direct3D kubusje dit zelfde vertoont met de DirectX7 test, terwijl dit bij DirectX8 en 9 test wel goed wordt weergegeven? Zet ik nu in de DxDiag de AGP oppervlakte versnelling (texture) uit dan wordt het kubusje wel in alle DirectX modus goed weergegeven, maar dan doen de games het niet!!
WinXP Pro - SP1 - DirectX9.0c (DirectX8.1 zelfde probleem)
Mobo BIOS (VIA Apollo Pro-133A) geflashed naar de laatste versie (BIOS PMKT28A)
Mobo drivers: VIA 4-in-1 versie 4.43v & VIA Latency Patch
BIOS: VGA Interrupt enabled, verschillende apperture sizes 64Mb, 128Mb
Videokaart: AGP TNT2 Vanta met Nvidia 66.93 Detonator Drivers (ook geprobeert XP-Drivers, Detonater drivers 12.60, 30.82, 56.55, 21.81maar crashen allemaal na 5 min.)

Nog iemand enige tips om dit geheel werkend te krijgen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

De kaart werkt wel in een andere pc :?

De kaart ondersteunt max. Direct X 7 dacht ik. Direct X 8.1 en 9 worden dus softwarematig berekent, zo kom ik tot de conclusie dat de hardware matige ondersteuning niet goed werkt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het info tooltjes Aida32 bekijk dan geeft deze aan dat de kaart DirectX6 ondersteunt. Waarom DirectX7 dan als enige niet goed wordt weergegeven is mij een raadsel. Kennelijk zal het probleem in de games zitten in combinatie met de instructiesets van de kaart al kan ik dan ook weer niet verklaren dat deze games zonder problemen om mijn P4 - 3Ghz met een Radeon 9800SE werken.
Het genoemde probleem doet zich voor bij TNT2Ultra, TNT2Pro en TNT2Vanta (ik heb al de nodige kaartjes getest op dit systeempje).
Ik zit eigenlijk te hopen op iemand die ervaring heeft met een IBM 300PL met andere videokaartjes. Standaard zit er een Number 9 Savage3D 8Mb in.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Misschien is er een BIOS Update beschikbaar ?
Ik had met een oud Pentium II moederbord (ATC-6120) dat een GeForce 2 er niet in werkte. Na een aantal minuten een crash, veel BSOD''s tijdens het draaien van 3D-Applicaties.
Na een BIOS update werkte alles prima ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.