Ik heb in een IBM 300PL - 6565 (PIII-500Mhz) een TNT2 Vanta 16Mb videokaart geplaatst. Op het eerste gezicht lijkt alles prima te werken, echter bij de sommige Games (Hidden & Dangerous 1 en Lego Racers 2) is het beeld gescrambled.
Bij het draaien van een DxDiag test blijkt dat het Direct3D kubusje dit zelfde vertoont met de DirectX7 test, terwijl dit bij DirectX8 en 9 test wel goed wordt weergegeven? Zet ik nu in de DxDiag de AGP oppervlakte versnelling (texture) uit dan wordt het kubusje wel in alle DirectX modus goed weergegeven, maar dan doen de games het niet!!
WinXP Pro - SP1 - DirectX9.0c (DirectX8.1 zelfde probleem)
Mobo BIOS (VIA Apollo Pro-133A) geflashed naar de laatste versie (BIOS PMKT28A)
Mobo drivers: VIA 4-in-1 versie 4.43v & VIA Latency Patch
BIOS: VGA Interrupt enabled, verschillende apperture sizes 64Mb, 128Mb
Videokaart: AGP TNT2 Vanta met Nvidia 66.93 Detonator Drivers (ook geprobeert XP-Drivers, Detonater drivers 12.60, 30.82, 56.55, 21.81maar crashen allemaal na 5 min.)
Nog iemand enige tips om dit geheel werkend te krijgen?
Bij het draaien van een DxDiag test blijkt dat het Direct3D kubusje dit zelfde vertoont met de DirectX7 test, terwijl dit bij DirectX8 en 9 test wel goed wordt weergegeven? Zet ik nu in de DxDiag de AGP oppervlakte versnelling (texture) uit dan wordt het kubusje wel in alle DirectX modus goed weergegeven, maar dan doen de games het niet!!
WinXP Pro - SP1 - DirectX9.0c (DirectX8.1 zelfde probleem)
Mobo BIOS (VIA Apollo Pro-133A) geflashed naar de laatste versie (BIOS PMKT28A)
Mobo drivers: VIA 4-in-1 versie 4.43v & VIA Latency Patch
BIOS: VGA Interrupt enabled, verschillende apperture sizes 64Mb, 128Mb
Videokaart: AGP TNT2 Vanta met Nvidia 66.93 Detonator Drivers (ook geprobeert XP-Drivers, Detonater drivers 12.60, 30.82, 56.55, 21.81maar crashen allemaal na 5 min.)
Nog iemand enige tips om dit geheel werkend te krijgen?