Ik heb net een nieuwe Asus Radeon X800 XT videokaart gekocht omdat ik las dat deze stil was, maar het geluid is onuitstaanbaar... Kan ik dit met software controleren of moet ik zo'n zalman controller gaan kopen?
Thx,
Ken
Thx,
Ken
[ Voor 49% gewijzigd door Erw op 19-01-2005 22:39 ]
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:19:
met smartdoctor crasht windows heb ik gelezen bij de X800 XT, vandaar dat ik het niet ga proberen
Toen waren beige computers heel gewoon.
Verwijderd
Verwijderd
onderstaande kanik ff niet latenVerwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:23:
M'n Asus X800 Pro regelt zichzelf, in m'n Lian-Li PC75 (en met m'n monstersysteem verder wat ook monsterlijk gekoeld is), is het vrij koel. Asus heeft inderdaad 2 tempsensors en een fansensor op de kaart gezet, ik gebruik niks geen asus software (ik ben niet zo'n Asus fan, eigenlijk, té veel custom dingen, slechte software), maar Everest kan die gegevens gewoon uitlezen.
.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 23:30 ]
Liever niet, de tester moest zijn PC opnieuw formatteren, en het was niet de enige die dit probleem meldde...Prutz0r schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:20:
[...]
Misschien werkt het met jouw systeem wél. Je kunt het op z'n minst toch proberen?
Ik heb het net geïnstalleerd en de opties overlopen, blijkbaar kan het zelfs de geluidsproductie van de HDD's beheren, maar helaas vond ik nergens een optie om de fanspeed van de graka aan te passen... Is die optie er toch niet of ben ik blind?Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:42:
atitool. daarmee kan je fanspeed kijken en veranderen
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat hij 2 temperatuursensors heeft, maar niets over of de fanspeed ook aangepast kan worden... Zou toch moeten bij zo'n high-end kaart zou je denken?Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:28:
[...]
onderstaande kanik ff niet laten
clap clap clap, monster systeem LOL( hoe kom je in godsnaam erbij om zo over je eigen spullen te praten?) heb je toevallig een goude mercedesster om je nek hangen? bah bah bah zooo opscheppen met je spec's.... dit heb ik echt zelden meegemaakt!!
ontopic
aan topicstarter: sommige videokaartbakkers doen geen fancontrol op de videokaart, het beste is om eerst uit te zoeken of de jouwe dit wel heeft!!! ikzelf heb een asus v9999ultra, en deze heeft geen fancontrol terwijl eigenlijk de meeste dat hebben!!! als je geen fancontrol hebt is het zinloos om software te gaan installeren!!!! dan zou je eventueel wel nog een fanmate ofzo kunnen kopen!!, maarja dan moet je natuurlijk wel niet vergeten om iedere keer je fan hoger te gaan zetten als je 3d gaat gebruiken!
niet gelukt... bleef maar crashen en heb in safe mode alles moeten verwijderenVerwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:49:
aha...
BIOS flash utility for EAX800XT/2DT/256M only. This fixes system that keeps rebooting or shows blue screen after installation of Smart Doctor. Please read the readme carefully before BIOS update.
Dit zou dus moeten toelaten om Smart Doctor te installeren, zal ik meteen eventjes proberen.
Verwijderd
Ati tool > settings > rechts bovenin op pijltje klikken en "fan control" selecteren.Is die optie er toch niet of ben ik blind?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 05:13 ]
Verwijderd
ja, dat wat jij nou daar zegt is PRECIES wat ik ook dacht!Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:47:
[...]
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat hij 2 temperatuursensors heeft, maar niets over of de fanspeed ook aangepast kan worden... Zou toch moeten bij zo'n high-end kaart zou je denken?
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 14:07 ]
Verwijderd
als er geen mogelijkheid is voor de fan softwarematig aan te sturen is wat moet hij dan met rivatuner???Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:06:
probeer Rivatuner eens
http://downloads.guru3d.com/ (en dan boven in Most downloaded)
Liquid cooled!