Ik heb een tweedehands Medion Laptop gekocht, waarvan het backlight vaak niet werkt.
De feiten op een rijtje:
- Heel soms werkt hij prima.
- Meestal alleen een seconde zodra de pc aanstaat. (Zie ook dit filmpje. Er is even een flits echt beeld.) Daarna gaat hij weer uit.
- Bij het aangaan lijkt het alsof hij "opzoemt" en daarna plots stopt. Dat geeft de AC-meter ook weer die ik er aan heb gehangen. Even een seconde "high voltage" en daarna niets meer.
- Het beeld zelf werkt wel, maar is erg donker zonder backlight.
- Een nieuwe inverter kost bij Medion 200 euro en import via canada 65.
Volgens mij mag ik niet deeplinken van downfire, dus hier een link naar mijn geïmproviseerde site.
Op de eerste foto staan 3 nummers:
1. Stekkertje vanuit de laptop.
2. Spoel
3. Stekker naar de backlights.
Tussen 1 en 2 zitten de lampjes van de harde schijf etc.
De hamvraag: hoe los ik dit goedkoop op? Kan er een andere inverter op, en zo ja, hoe? Kan ik een heel nieuw setje met backlight etc plaatsen? En zo ja, hoe sluit ik die aan?
Bij voorbaat dank voor jullie moeite, dit is echt een lastig probleem.
De feiten op een rijtje:
- Heel soms werkt hij prima.
- Meestal alleen een seconde zodra de pc aanstaat. (Zie ook dit filmpje. Er is even een flits echt beeld.) Daarna gaat hij weer uit.
- Bij het aangaan lijkt het alsof hij "opzoemt" en daarna plots stopt. Dat geeft de AC-meter ook weer die ik er aan heb gehangen. Even een seconde "high voltage" en daarna niets meer.
- Het beeld zelf werkt wel, maar is erg donker zonder backlight.
- Een nieuwe inverter kost bij Medion 200 euro en import via canada 65.
Volgens mij mag ik niet deeplinken van downfire, dus hier een link naar mijn geïmproviseerde site.
Op de eerste foto staan 3 nummers:
1. Stekkertje vanuit de laptop.
2. Spoel
3. Stekker naar de backlights.
Tussen 1 en 2 zitten de lampjes van de harde schijf etc.