Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nokia 5110, verschillende simkaarten werken op Orange na

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Hey mensen!

Ik hoop dat de titel een beetje duidelijk is, was nogal moeilijk zo beknopt mogelijk het probleem weer te geven :P.

Mijn vader heeft nog voor zijn bedrijf 3 Nokia 5110's. Nu heeft hij orange simkaarten (los) gekocht en dacht dat ze het dan wel zouden doen. Maar als hij (lees ik :P ) ze erin stop dan heb je geen netwerk bereik :? . Je ziet geen balkjes bij het bereik en je kan ook gewoon niet bellen.

Als ik mijn sim (vodafone) erin stop heeft de telefoon wel bereik en de sim van mijn pa (kpn) geeft ook met de mobiel bereik. De orange simkaart geeft wel bereik met mijn vader's telefoon (Nokia 6310i), op de mijne heb ik het niet kunnen testen (simlock)

Komt het misschien door nieuwe frequentie's ofzo? Stond iets in het boekje dat je telefoonantenne of voor het netwerk 800mhz oid geschikt moest zijn 8)7 ?

Oh en voordat mensen vragen waarom hij niet gewoon nieuwe telefoons koopt: deze nokia's schijnen erg stevig te zijn en als je mensen in de bouwsector kent... die dingen pleuren om het kwartier en de jongens willen hun privé telefoon niet voor het werk gebruiken.

Ik heb al gezocht en ik las dat je 2 verschillende soorten blokkeringen had. Telefoonlock en iets met je sim. Maar als je een losse sim koopt lijkt mij niet dat er dan een lock opzit.

Wie o wie weet de oplossing B)

Mijn 1e post in internet & telefonie :>

Verwijderd

De Nokia 5110 is inderdaad alleen geschikt voor de in Nederland werkende 900 Mhz netwerken. Dit zijn toevallig alleen KPN en Vodafone. Orange, Telfort en T-Mobile werken dus helaas niet in deze telefoon en er is helaas ook geen oplossing voor.

Verwijderd

De 5110 is geschikt voor GSM 900 netwerk en Orange zit op het GSM 1800 netwerk... Voor het GSM 1800 netwerk is destijds de 5130 gemaakt.

Niets aan te doen dus, het toestel zal nooit met Orange, Telfort en T-Mobile werken.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:26:
De Nokia 5110 is inderdaad alleen geschikt voor de in Nederland werkende 900 Mhz netwerken. Dit zijn toevallig alleen KPN en Vodafone. Orange, Telfort en T-Mobile werken dus helaas niet in deze telefoon en er is helaas ook geen oplossing voor.
Ai dus mijn vermoeden was wel juist!

Nou dan ga'k mijn pa ff blij maken met dit bericht. Super bedankt voor je antwoord, lekker snel :Y)

(voordat we nog 10 dezelfde post's krijgen :P
edit:
Jij ook hoor ATB :>

[ Voor 10% gewijzigd door Waypoint op 19-01-2005 22:29 ]