internet + router steeds trager

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 16:00
Ik heb demon 2048/1024 internet en een SMC Barricade 7004 VBR router (nieuwste firmware).

Nu is de laatste tijd het volgende het geval:
Het internet op m'n hoofdpc wordt steeds trager.
Het ligt niet aan demon. Sluit ik het aan zonder router, gaat het perfect. Echter met router wordt, naarmate de tijd verstrijkt (denk aan uren) het internet steeds trager.
Simper, de router is brak, zou je denken. Waar het niet dat een andere pc op dezelfde router nergens last van heeft! Werkt perfect daar.
Heb uiteraard de router en modem gereset, maar de hielp niet. Ook op hoordpc op een andere poort aansluiten helpt niet.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
En zou een nieuwe router de problemen doen oplossen?

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:52

pim_rs

Stars and Stripes

het lijkt erop dat een een of ander programmatje dus naarmate je langer online bent steeds iets van je bandbreedte wegsnoept

controleer eens op spyware en adaware

als je tijdens het internetten als het sloom gaat je het modem reset zonder dat je de pc opnieuw opstart, gaat het dan nog ook slomer?

ps, waarom zou je de router zoiezo gebruiken? het zyxel modem is ook als router in te stellen

kun je met een switch erachter alles gewoon in de router instellen

alle mappings de dhcp instellingen etc

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 16:00
Spyware is het niet. Hang ik m'n modem namelijk direct aan m'n pc, dus zonder router, werkt het wel perfect...

Resetten tijdens sloom internet helpt niet...

Hoe kom je btw in het modum? Gewoon met een ip en zo?

[ Voor 17% gewijzigd door gabberjoost op 21-01-2005 12:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

gabberjoost schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:48:
Spyware is het niet. Hang ik m'n modem namelijk direct aan m'n pc, dus zonder router, werkt het wel perfect...

Resetten tijdens sloom internet helpt niet...

Hoe kom je btw in het modum? Gewoon met een ip en zo?
Dat staat in de handleiding van je router ;)

Als ik het zo hoor zou ik geneigd zijn te zeggen dat je NAT tabel een beetje vol zit. Dat kun je mogelijk resetten, maar dan moet je het ding of een echte harde reset geven (zal wel in je handleiding staan hoe), of je NAT tabel wissen. Ook dat moet in je handleiding staan als hetgoed is, en anders wil een beetje klooien met je opties ook nog wel helpen ;)
Ik weet niet wat de extra functies (Wifi ofzo :? ) zijn op je SMC die je op je Zyxel niet hebt, maar anders zou je idd kunnen overwegen om de laatste als router in te zetten, en de SMC er tussen uit te halen - zonder extra functionaliteit van de Zyxel kan het ding eigenlijk alleen maar voor problemen zorgen, omdat je 2 routers achter elkaar hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)