Toon posts:

[XP] Wlan kaart Sitecom WL-112 laat Windows vastlopen*

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ARMADA E500 (Win Xp SP2 prof) waarin ik een Sitecom WL-112 heb zitten, ik heb een linksys 54g acces point, als ik mijn kaart er instop (na deze geinstalleerd te hebben) hangt de machine tot ik hem er weer uit trek dan gaat hij vrolijk weer verder, ook heb ik een andere pcmcia kaart (ander merk) geprobeerd zelfde probleem, andere armada, zelfde probleem.

Edit: By the way, ik ben een systeembeheerder die onder ander op een helpdesk werkt en heb het nodige al geprobeerd, nieuwste driver, bios geupdate, andere armada werkt ook niet andere kaart werkt ook niet, ik heb zoals hierboven al staat WINDOWS XP SP2.

Wie o wie heeft de geniale oplossing en kan mij helpen?

Thnx in advance,

Grom

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 17:07 ]

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik weet niet precies hoe het zit maar er zijn twee typen pcmcia sloten, is het slot en kaart dat je hebt wel hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een TEXAS INSTRUMENTS PCI-1225 Cardbus controller in, als dat wat uitmaakt?
Hij detecteerd en installeerd hem namelijk wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 22:20 ]

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Nieuwe drivers downloaden?

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan zonder resultaat.

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
en als je kaart erin steekt voor je de laptop aanzet? wat gebeurt er dan?

Verwijderd

Topicstarter
Dan loopt hij vast als ik probeer te verbinden of hij loopt vast als hij dat zelf probeert, zowel met de zero configuration tool, als met de bijgeleverde tool.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

Verwijderd

Er zijn verschillende normen voor pcmcia verbinding. Kijk in je bios de pcmcia instelling. Zet hem op PCIC compatible of juist niet. Probeer die instelling even.
Kan ook nog irq probleempje zijn. Dat ie geen irq toewijst aan je pcmcia.

Verwijderd

Topicstarter
Briljant niet aan gedacht ik ga het zo ff checken en laat het weten.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Heb jeje pinnetjes van je PCMCIA poort niet krom? Wel es vaker meegemaakt.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Pinnetjes recht, helaas geen pcmcia opties in de bios ook iet nadat ik de nieuwste rompaq erop gegooit hebt, dit wordt lastig...

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

Crusader

Arc Nature

Er bestaan 16 bits PCMCIA sloten en 32 bits. Als je een 32 bits kaartje in een 16 bits slot propt, weet ik niet wat er gebeurd en of dat überhaupt kan.
Hoe oud is die laptop? Als een een vrij nieuwe is (jaartje of 3 tot 4 maximaal) dan lijkt het me geen probleem.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
het is 16 bits, weet iemand een 16 bit WLAN pcmcia kaart?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:48
Volgens www.sitecom.com is de WL-112 een cardbus kaart [link]. De Compaq Armada E500, mits uitgerust met de bovenstaande TI PCI1225 controller, kan zowel 16- als 32-bit PCMCIA kaarten aan [link pagina 38].

Wat precies het verschil is tussen 32bit PCMCIA en CardBus (als het er al is) weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou het dan in hemelsnaam kunnen zijn?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
Je hebt b.v de Sitecom WLAN PCMCIA WL-011 ( 802.11b ) nodig die heb ik in de oude laptop van mijn vrouw gezet een Compaq 1590DT ( P166MMX, 80 Mb, Win98SE ).

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat dan uitmaken, als mijn pcmcia controller het wel ondersteund, heb je ook eerst een 54 Mbps geprobeerd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je topictitel is niet echt duidelijk, daarom pas ik deze even aan, zodat het probleem iets beter is beschreven :) Ook staat in je titel je Os niet vermeld, hetgeen we verplichten in Windows Operating Systems

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden met google en leverde geen oplossing? GoT is geen helpdesk waar je je probleem zondermeer neer kan kwakken. We willen uitgebreid in je startpost zien wat je allemaal al hebt ondernomen.

Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover ook nog eens grondig door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
zo beter :) snorry voor kortafheid zegmaar.

Verwijderd

Heb je ook gereboot met de card erin? Dus dat ie bij het opstarten, dat kaartje ziet, en drivers pakt. Dus, heeft dat kaartje uberhaupt gewerkt? Of nog nooit? scheelt zoeken naar compatibiliteits (rotwoord als je het moet typen :P ) problemen met controlers. Of is het probleem alleen, als je het kaartje eruit doet, en dan weer erin dat ie problemen oplevert?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem erin heb en dan pas op start hangt ie ergens tijdens het starten van XP als ik hem eruit haal gaat hij weer door, soms als ik hem er later in doe zie ik wel mijn netwerk maar als ik probeer te verbinden hangt ie, soms hangt ie ook gelijk als ik hem er later in doe, vaag toch?

Verwijderd

weird. Als xp opstart, en je kaartje zit erin, probeert ie de hardware van het kaartje aan te spreken. Dus misschien kan hij er geen irq aan toewijzen, of dma, en blijft ie hangen.
Wat meestal werkt...en ik zeg meestal..Drivers weggooien in windows, met card erin. Kan je ook nog proberen (start, configuratie, systeem, hardware, en dan ergens de drivers zoeken, en del drukken. ) Misschien controller driver van pcmcia updaten? Of mobo-drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Wat helemaal vaag is dat hij soms wel even mn accespoint ziet en dan pas hang, ook geeft hij dan geen hardware conflicten aan, zodra hij hangt en ik haal de kaart eruit gaat hij vrolijk verder, voor de texas instruments pcmcia controllers kan ik geen nieuwe drivers vinden en ik heb ook de nieuwst e500 software/drivers. Bedankt in ieder geval voor jullie hulp tot zo ver, heb je misschien nog een andere suggestie?

Verwijderd

Je kan eigenlijk niet zomaar kaartje eruit doen 8)7 . Eerst netjes af-docken, dan krijg je de melding dat je de kaart veilig kan verwijderen. Als je je drivers verwijdert, worden deze opnieuw geinstalleerd. Meestal wijst deze dan een andere irq toe. In de bios, kan je irq's toewijzen? aan pointers ofzo..Verander deze. Sommige kaartjes willen perse die ene irq :(
Driver die nog in het geheugen is geladen, die in de weg zit?
Je hebt 2 slots, maakt niet uit welke slot?
Dan kan het de snelheid nog zijn. Misschien babbelt ie niet zo lekker met je accesspoint. Sommige standaarden zijn nog niet eens 'officieel' goedgekeurd, dus elke fabrikant geeft zijn eigen draai eraan.
Misschien nog een andere driver die in de weg zit? Zelfde geheugenbereik waar ze op zitten? En nu zijn mijn ideetjes op. Of het is windows opnieuw installeren :+ Maar daar zat je waarschijnlijk niet op te wachten :Y)
Hopelijk kan je er wat mee

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt, nog niet verder gekomen helaas, hij zit op IRQ 11, ik kan dit niet wijzigen in windows, er is geen conflict, ook in de bios geen irq toewijzings mogelijkheden (behoorlijk beperkt biosje). Uiteraard doe ik het veilig, hardware verwijderen dan :). Het maakt ook niet in welk slot hij zit en helaas is dit de derde keer dat ik windows opnieuw geinstalleerd heb maar wederom zonder resultaat..

I'm running out of options..

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 11:54

jappo

eens een prutser altijd ....

Heb je het ook al met andere windows versies geprobeerd?

als ik SP2 op mijn asus laptop installeer en ik haal mijn adapter uit maijn laptop gaat hij nl. gewoon uit, met SP1 deed hij dat niet.

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb wel vaker problemen gezien met Compaq pc's en Wlan kaarten.Oplossing was toen in het bios pci serial generation bla bla, uitzetten. Heb echter geen verstand van pcmcia, dus ik weet niet of het hier van toepassing is. Worth a shot iig. ;)

Verwijderd

Topicstarter
jappo schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:54:
Heb je het ook al met andere windows versies geprobeerd?

als ik SP2 op mijn asus laptop installeer en ik haal mijn adapter uit maijn laptop gaat hij nl. gewoon uit, met SP1 deed hij dat niet.
Bedoel je dat je laptop uitvalt als je met SP2 je Wlan kaart loskoppelt?
KillerAce_NL schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:07:
Ik heb wel vaker problemen gezien met Compaq pc's en Wlan kaarten.Oplossing was toen ik het bios pci serial generation bla bla, uitzetten. Heb echter geen verstand van pcmcia, dus ik weet niet of het hier van toepassing is. Worth a shot iig. ;)
Waar zou ik dat kunnen vinden en wat is het?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In het bios ergens.. ;)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik heb ditzelfde probleem gezien met een Compaq Evo n1020v, daarvoor moest er ook een bepaalde SoftPaq worden geïnstalleerd. Ik weet alleen niet meer welke dat zo was, misschien de System Enhancements Disk. Het euvel had in ieder geval te maken met de gebruikte CardBus chip. Dit is alleen wel een andere controller in dab die in de Armada E500.

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-01-2005 11:42 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al die softpaqs gerunned zonder resultaat, ik heb nu een d-link DWL-650+ erin gepropt en die werkt uitstekent, misschien om dat dat een oudere kaart is?

Verwijderd

schakel je com-poorten uit in je bios. Je lpt-poort. Zet je drivertje hierop (dus in hardware settings, drivertje opzoeken, en irq zelf aan toewijzen, van de lpt poort, 7 dus. )
Anders zit er niets anders op, dan een tekstje te typen op marktplaats of ebay :P
Pagina: 1