Ik bouw een form dynamisch op aan de hand van een aantal records in een database.
Voor ieder record maak ik een aantal inputvelden aan. De naam van deze inputvelden bestaat uit een string , recordvariabele, formvariabele
Bijvoorbeeld een dierendatabase met daarin drie dieren (aap,hond,kat).
Voor ieder dier heb ik drie inputvelden (ontbijt.lunch,diner).
Deze inputvelden wil ik vullen met het aantal gram eten per dag (maandag,dinsdag,woensdag).
Ik heb dus bv. de inputvelden:
ontbijtaapmaandag,lunchaapmaandag,dineraapmaandag etc. etc.
Nu wil ik bij een submit checken dat de dieren samen overdag niet meer dan 1 kilo eten (diner telt dus niet mee!!). Dus bouw ik een javascript stukje wat dat nagaat. Maar hoe tel ik nu de velden :
ontbijtaapmaandag,lunchaapmaandag
ontbijthondmaandag,lunchhondmaandag
ontbijtkatmaandag,lunchkatmaandag
bij elkaar op?
Ik moet dus een substring hebben die de values optelt die starten met ontbijt of lunch en eindigen met een bepaalde dagnaam. Hoe kun je dit doen met substring of iets dergelijks.
Heb al veel paginas bekeken van substring, ltrim etc. maar kom er niet uit.
Thanks
Voor ieder record maak ik een aantal inputvelden aan. De naam van deze inputvelden bestaat uit een string , recordvariabele, formvariabele
Bijvoorbeeld een dierendatabase met daarin drie dieren (aap,hond,kat).
Voor ieder dier heb ik drie inputvelden (ontbijt.lunch,diner).
Deze inputvelden wil ik vullen met het aantal gram eten per dag (maandag,dinsdag,woensdag).
Ik heb dus bv. de inputvelden:
ontbijtaapmaandag,lunchaapmaandag,dineraapmaandag etc. etc.
Nu wil ik bij een submit checken dat de dieren samen overdag niet meer dan 1 kilo eten (diner telt dus niet mee!!). Dus bouw ik een javascript stukje wat dat nagaat. Maar hoe tel ik nu de velden :
ontbijtaapmaandag,lunchaapmaandag
ontbijthondmaandag,lunchhondmaandag
ontbijtkatmaandag,lunchkatmaandag
bij elkaar op?
Ik moet dus een substring hebben die de values optelt die starten met ontbijt of lunch en eindigen met een bepaalde dagnaam. Hoe kun je dit doen met substring of iets dergelijks.
Heb al veel paginas bekeken van substring, ltrim etc. maar kom er niet uit.
Thanks