Straight from Vertigo
De ene kaart is de andere niet.. Er zijn zoveel kaarten in de radeon serie. sommige hebben een temp sensor en de andere niet. Ga dat eerst maar eens uitzoeken. En als je kaart er 1 heeft moet het gewoon bij de eigenschappen van je videokaart staan. oftwel bij beeldscherm en dan instellingen > geavanceerd..
Het zou helpen als je zegt welke je precies hebt 
Radeon family zegt niks, de 9800 kan het bv niet, de 9800xt wel.
Radeon family zegt niks, de 9800 kan het bv niet, de 9800xt wel.
Een Ati Radeon 9600pro Sapphire Atlantis 128mb.
Straight from Vertigo
voor zover ik heb kunnen vinden heeft die serie geen temp sensor.Deido schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:11:
Een Ati Radeon 9600pro Sapphire Atlantis 128mb.
Maar dat weet ik.
er is toch wel software voor ik had software ervoor.
Ben alleen de naam vergeten:D
Straight from Vertigo
Uhm als die kaart geen temp sensor heeft (wat hij volgens mij idd niet heeft, alleen de XT versie heeft er een) dan kun je met geen enkel programma temperaturen uitlezen.Deido schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:26:
Maar dat weet ik.
Maar als je het toch wil proberen, pak een willekeurig programma om temps uit te lezen (mbm, cpucool, speedfan, of een ander programma dat je met de search kunt vinden)
Geloof dat Asus en Sapphire wel een temp sensor er op hadden, met de zogenaamde overdrive functie toch?
Overdrive = XT versie.Aight! schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:31:
Geloof dat Asus en Sapphire wel een temp sensor er op hadden, met de zogenaamde overdrive functie toch?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
De enigste methode is om zelf een thermometer aan te schaffen en die om de koelblokken van je VGA kaart te plakken.
@kawai:
Klinkt een beetje raar
maar idd volgens mij is dat het enige mogelijk.
@metal:
Ik ga wel even googlelen.
Klinkt een beetje raar
@metal:
Ik ga wel even googlelen.
Straight from Vertigo
zoek en gij zult vinden...LJ LIGHTNING schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:56:
ik heb een 9200se (asus radeon) zou daar een temp sensor op zitten?
ER ZITTEN ALLEEN TEMPSENSORS OP DE XT VERSIES!!!!
Echt waar, geloof ons nu maar....
Als er een tempsensor opzit dan kan everest dat zien: meuktracker: Everest Home 2.00.233 beta
Als er een tempsensor opzit dan kan everest dat zien: meuktracker: Everest Home 2.00.233 beta
[ Voor 36% gewijzigd door Dekaasboer op 19-01-2005 23:09 ]
Waar in het programma dan? ik kan geen sensor van mijn kaart vinden die weergegeven wordt in het programma. en ik heb een geforce 6800Le. dus jah met een tempsensorDekaasboer schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:08:
ER ZITTEN ALLEEN TEMPSENSORS OP DE XT VERSIES!!!!
Staat onder computer, dan onder sensors. Zoek naar de GPU temperatuur. (zorg wel dat je nieuwe drivers hebt)
hmm weird, heb laatste nvidia drivers en laatste Everest versie en zie niks staan. Maar maakt ook niks uit, lees het wel gewoon via Nvidia drivers tab uitDekaasboer schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:31:
Staat onder computer, dan onder sensors. Zoek naar de GPU temperatuur. (zorg wel dat je nieuwe drivers hebt)
Verwijderd
volgens mij is het nog vroeg..... (ik tips geven voor een 9800 terwijl de TS een 9600 heeft
)
mischien staat hier nog wat tussen?Radeon 9600 PRO/XT overclocking voor zover ik het gelezen heb heeft de 9600 PRO bijna nooit een temp-sensor en zul je dus iets anders moeten fabrieken...
mischien staat hier nog wat tussen?Radeon 9600 PRO/XT overclocking voor zover ik het gelezen heb heeft de 9600 PRO bijna nooit een temp-sensor en zul je dus iets anders moeten fabrieken...
[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 09:18 ]
allemaal leuk en aardig, maar TS heeft er weinig aan als er geen tempsensor op je mobo geplaatst kan worden, behalve vaak dan die van de CPU. Dat is namelijk bij mijn Neo platinum het geval, dat kan dus niet.
Blijft er nog een mogelijkheid over: temp sensor aanschaffen met display en deze verwerken in je kast (die zijn er wel, heb ze iig wel gezien, die gaan gewoon in je 5,25 " bay)
Blijft er nog een mogelijkheid over: temp sensor aanschaffen met display en deze verwerken in je kast (die zijn er wel, heb ze iig wel gezien, die gaan gewoon in je 5,25 " bay)
Pagina: 1