Toon posts:

vpn verbreekt verbinding na 1 minuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik werk al een tijdje met mn winxp sp2 machine via vpn naar een linux machine.
ik heb deze verbinding een maandje ofzo niet gebruikt, en nu blijkt dat de verbinding na een minuut wordt spontaan wordt verbroken.

ik heb me helemaal sufgegoogled, maar het enige dat ik kon vinden was een issue met XP SP1, die in SP2 opgelost zou moeten zijn....

weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 09:55

neh

Beste tweaker,

bedankt voor het plaatsen van een nieuw topic!

Wil je genegeerd worden, druk op 1
Wil je een slotje, druk op 2
Wil je geholpen worden, geef dan meer informatie

Laten we bijvoorbeeld beginnen met de term VPN. Die term kan tegenwoordig wel op 100 verschillende technieken slaan. Gebruik je IPSec? PPTP? Welke software wordt aan de linux kant gebruikt? Wat voor software gebruik je aan de windows kant?

Alvast bedankt!

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Topicstarter
plork bedankt voor je response,

ik weet niet precies wat er aan de linux kant draait, maar ik weet wel dat ik daarvoor mn mtu size moest veranderen naar 1200, en ik gebruik pptp

verder heeft het altijd gewerkt, en ben ik de enige dit probleem, dus ik verwacht niet dat het aan de linux machine ligt

aan de windows kant gebruik ik geen aparte software, gewoon standaard winxp vpn shit

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 22:03 ]

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 09:55

neh

voor pptp onder linux wordt vaak poptop gebruikt.

uit de poptop faq:
Q. Windows XP clients do not work.

A. There are two similar things that seem to affect winXP pro:

1) VPN disconnects after about 1 min : Happens on systems with internet connection sharing enabled on the active non-vpn (eg dialup) network connection. Resolve by not sharing.

2) VPN disconnects after about 5 mins: Happens on some winXP pro systems. Call MS to obtain a patch, because it's not been fully tested yet - will be addressed in SP2.
2-Apr-2003:
A 'vpn' patch will be present in XP SP2, but no details of exactly what the patch fixes. Could be that it will fix all these problems. 8-Apr-2003:
User comment: I upgraded XP to SP1 level....and now it works!

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...