Toon posts:

Plasma, CRT, LCD, projectie TV ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb momenteel een 70 cm CRT televiesie van Sony met Triniton. Goed beeld en eigenlijk niets mis mee.

Wil alleen wel iets groters, bij voorkeur 100 cm maar 90 mag ook. Heb gekeken naar een projectie TV en het beeld viel mij tegen. Moest precies op de goede hoogte zitten en er recht voor. Valt mijns inziens af.
LCD en plasma. Een ieder die je het vraagt geeft een ander antwoord. Zelf denk ik dat LCD het beste is qua levensduur, beeld en stroomgebruik. Prijs valt een beetje tegene. Maar eens in de 4 jaar een dure upgrade aan je plasma is ook niet echt handig.

Welke expert kan mij het laatste duwtje geven

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Het mooiste beeld is nog altijd van een crt en deze heeft zich al bewezen en daar heb je ook 82 en 90 centimeter.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ten eerste, tft valt af, want die zijn nog niet zo groot leverbaar...
loewe had volges mij ook een 102cm CRT TV :D (superbeeld dus :D )
waarom geen Beamer?

[ Voor 30% gewijzigd door BiG-GuY op 19-01-2005 22:04 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• snameroc
Omdat een beamer teveel geluid maakt eerst willen we een audio set met een signaal ruis ver houding van 98db of beter en dan gaan we door de beamer terug naar 70db.
Los van het feit dat het niet goed werkt met daglicht.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

BiG-GuY schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:03:
ten eerste, tft valt af, want die zijn nog niet zo groot leverbaar...
loewe had volges mij ook een 102cm CRT TV :D (superbeeld dus :D )
waarom geen Beamer?
Waar slaat jou beredenering op dat LCD (tft) geschermen niet zo groot leverbaar zijn :) ?
Je hebt ze tot 127cm doorsnee maar je moet er dik voor dokke. Je kan voor een goede 6 a 7 mille een top lcd scherm a 42'inch krijgen (107cm). Denk maar een Philips nieuwere modelen en aan LG schermen die vaak inde pioneer modellen terug tevinden zijn.
En verder de grootste CRT tv bij mij bekend is de Loewe Anaconda 92 of tewel 92cm.

Ik zal zelf in jou keuze toch denken kwa budget aan een projector a DLP met 1 kleurenwiel (anders wordt echt te duur :) ) en die heb je heus wel die weinig tot geen geluid maken denk aan 25 tot 35db... en dat hoor je toch niet als je tv/film kijkt met geluid.
Als je dan echt perse iets aan de muur wilt hebben hangen Dan weet ik wel wat... Ik heb hem zelf ook en vind dat hij niet kan tippe an de pioneer modellen. Ik zou dan kijken naar de Philips plasma scherm 42inch (Philips 42PF9964 maar die kost ook rond de 6000e)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:39:

Maar eens in de 4 jaar een dure upgrade aan je plasma is ook niet echt handig.

Welke expert kan mij het laatste duwtje geven
Plasma tv's van de laatste 2 generaties overleven makkelijk een crt tv, mits goed gecalibreerd, dat is heel belangrijk bij een plasma. Dan kan je denken aan een mooie 43" Pioneer bijvoorbeeld, die hebben een echt mooi plaatje en zeer hoge resolutie voor HD tv. Anders een mooie crt is idd de Loewe Aconda 93102, het model is eruit, gaan vaak voor weinig geld weg, denk aan 2000-2500 euro, mooier beeld in zo'n groot scherm zal je bij geen enkele andere crt tv vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de lampen van een projectie TV ongeveer 4 jaar meegaan (gerekend met 2 uur dag TV kijken) een lamp is 400 euro en dan ben je dus duur uit om de drie lampen te vervangen. Geldt zoiets ook bij de plasma TV's ?

Verwijderd

Ik heb gister een MediaCenter neergezet met een Plasma 42" Samsung.
Het allergrootste nadeel vind ik dat je de letters van Windows moeilijk kunt lezen. Bij een LCD is dit helemaal geen probleem..
Ik neem aan dat je aan je nieuwe tv ook iets van een HTPC neerzet, dan zou ik zeker voor een LCD TV gaan. (32" niet groot genoeg?)

• mkrgoede
  • Laatst online: 27-11-2025
Om dan nog maar niet te beginnen over het probleem dat plasma voorderest klote is.
Na zoveel jaar moet dan ding weer bijgevuld worden en de kwaliteit is lang zo hoog niet als bij LCD.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Voordeel van LCD's is dat ze meestal een hogere resolutie hebben dan de Plasma's. Als ik iets ververlend vind dan is het wel zichtbare pixels :P . Daarnaast is het extra energieverbruik niet gering. Reken er maar op dat je 80 euro per jaar extra gaat betalen voor je plasma :X

Maar goed, als ik op je nick afga, dan zou ik zeggen: maakt niet uit :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Gnif gnif ;)

Uiteraard maakt mij ook stroomverbruik wel uit. Ik denk dat de LCD toch de meeste voorkeuren gaat krijgen.

Bedankt in ieder geval voor jullie snelle reacties.

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:06:
[...]

Waar slaat jou beredenering op dat LCD (tft) geschermen niet zo groot leverbaar zijn :) ?
Je hebt ze tot 127cm doorsnee maar je moet er dik voor dokke. Je kan voor een goede 6 a 7 mille een top lcd scherm a 42'inch krijgen (107cm). Denk maar een Philips nieuwere modelen en aan LG schermen die vaak inde pioneer modellen terug tevinden zijn.
En verder de grootste CRT tv bij mij bekend is de Loewe Anaconda 92 of tewel 92cm.
Pioneer heeft geen LCD schermen alleen plasma...
mkrgoede schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:57:
Om dan nog maar niet te beginnen over het probleem dat plasma voorderest klote is.
Na zoveel jaar moet dan ding weer bijgevuld worden en de kwaliteit is lang zo hoog niet als bij LCD.
Een plasmascherm bestaat uit op elkaar gesmolten lagen glas met daartussen plasma dat kun je niet bijvullen...

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zat een tijdje geleden met hetzelfde probleem...heb ook een sony Trinitron (50 Hz), heb veel TV's bekeken en mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar CRT, vindt het beeld veel mooier dan op een plasma of lcd. Was van plan om het topmodel van Panasonic te kopen, maar heb uiteindelijk besloten toch nog even te wachten. Alhoewel het nog even zal duren voor het betaalbaar zal zijn wacht ik op SED of OLED displays:

http://www.engadget.com/entry/5732841184005838/
http://www.engadget.com/entry/2522842317451507/
http://www.graskinhometheatre.bigstep.com/generic80.html

De voordelen zijn dat ze qua beeld op CRT lijken en dat ze veel platter zijn.

Naast deze ontwikkeling zijn er de laatste maanden ook ontwikkelingen waardoor CRT's platter worden (kon even niet zo snel een link vinden).

Het is persoonlijk, maar ik wacht op het moment nog wel....

[ Voor 7% gewijzigd door Walkman op 20-01-2005 15:05 ]

Verwijderd

Beamer is relaxt, en goedkoop.

Benq pb6100
800 euro

• snameroc
Nogmaals als je een beamer gebruikt bij normaal tv kijken is het geluid uiterst iritant.
Bij een dvd waar veel geluidseffecten inzitten valt het misschien minder op maar voor normaal gebruik is een beamer ongeschikt als tv vanwege weinig licht dure lampen met beperkte levensduur en teveel achtergrond geluid.
Er gaat voor de doorsnee kijker echt niets boven een crt.
Als je nu alleen maar dvdtjes kijkt dan is een beamer een alternatief te noemen maar anders echt niet.

groeten

Verwijderd

Topicstarter
eens, een beamer lijkt mij ook niet de juiste oplossing.

Ik denk dat ik mij moet richten op een LCD

Verwijderd

snameroc schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:52:
Nogmaals als je een beamer gebruikt bij normaal tv kijken is het geluid uiterst iritant.
Bij een dvd waar veel geluidseffecten inzitten valt het misschien minder op maar voor normaal gebruik is een beamer ongeschikt als tv vanwege weinig licht dure lampen met beperkte levensduur en teveel achtergrond geluid.
Er gaat voor de doorsnee kijker echt niets boven een crt.
Als je nu alleen maar dvdtjes kijkt dan is een beamer een alternatief te noemen maar anders echt niet.

groeten
Heb Philips beamer.... heel stil ding. Verder heeft Philips lampen waarvan ze zeggen dattie 6000 uur meegaan... Als het alleen voor film is, pak een beamer zou ik zeggen.... Plasma is opzich leuk- en ziet d'r echt gelikt uit, maar als je toch geld gaat investeren, neem dan gelijk iets echt groots. CRT is natuurlijk het allermooiste (neem een barco 8) ). Ik heb nu een TV voor gewone spul (zappen, nieuws etc), maar als ik echt een film ga kijken trap ik de beamer aan. Bevalt me heel goed. Dus nogmaals, denk na- is het echt alleen voor films etc? Dan zou ik een beamer aanraden. Wil je je TV >vervangen< dan plasma of grote CRT.

just my 2 cents...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 13:40 ]

Pagina: 1