R9800P: Gele "hue"

Pagina: 1
Acties:

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:39
Hey,
Ik zit met een nogal vervelend probleem. Ik heb inmiddels een nieuwe PC binnen en ik heb alle onderdelen succesvol overgezet, maar mn GPU gooit roet in het eten. Ik heb een soort gele "hue", laag, over mn beeld die dermate irritant is dat er niet mee te werken valt.
Het maffe is echter dat mn TVOut wel de normale kleuren geeft. Ik hoop dat ik niks beschadigd heb tijdens het overzetten. (Dingetje heeft passieve zalman koeling, is al zo wankel)
Het is echter al direct vanaf de post raak, dus niet alleen in Windows.

Het ligt uiteraard niet aan de monitor. Het is me nog niet gelukt om de kaart er uit te halen er er weer in te zetten omdat er een AGP pinnetje dichtgeklapt is, en de passieve koeling zit gigantisch in de weg zit op mn Neo2 moederbord. (Zou ook handig zijn als ze dat pinnetje even hadden beschreven in de handleiding dmv. illustratie maar blijkbaar is handleidingen maken niet het sterkste punt van MSI)

Moederbord: MSI Neo2 Platinum
CPU: AMD 64 3500+
Videokaart: Radeon 9800 Pro (Met XT bios, Pro snelheden)
PSU: Codegen 400w
RAM: 1 GB, DDR 400

Mvg.. eeeh wacht dat mag niet. Nou iig alvast bedankt dan voor het lezen ;)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

OMD

hoezo ligt her "uiteraard" niet aan de monitor? tv doet ie het wel toch?
andere monitor proberen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Frash
Ik heb de monitor aan een andere bak gehangen en daar krijg ik de normale kleuren. Het is idd wel raar dat de TV out het wel goed doet.'

-Edit- Schiet me te binnen dat ie ook al een tijdje terug raar deed, door te zeggen dat zn power kabel niet was aangesloten. (Op post scherm)

Thing is, dat ik mn garantie verloren ben door veranderen van koeler :(

[ Voor 46% gewijzigd door Frash op 19-01-2005 21:21 ]

Verwijderd

Kun je niet gewoon de oude koeling er weer terug op gooien en RMA doen? Je hebt hem immers zeer waarschijnlijk niet gesloopt door andere koeling. Dus het is geen oplichting.
Maar als je een gele hue hebt, is dan niet gewoon je blauw kapot? Als die kaart DVI en VGA heeft, probeer dan even je monitor via een DVI verloopje op je videokaart aan te sluiten, op de andere aansluiting dus. Als het dan ook nog fout gaat is gewoon je GPU gesloopt. Als het dan wél goed gaat kun je even kijken of alle verbindingen nog heel zijn naar de VGA connector toe.

• Frash
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:24:
Kun je niet gewoon de oude koeling er weer terug op gooien en RMA doen? Je hebt hem immers zeer waarschijnlijk niet gesloopt door andere koeling. Dus het is geen oplichting.
Maar als je een gele hue hebt, is dan niet gewoon je blauw kapot? Als die kaart DVI en VGA heeft, probeer dan even je monitor via een DVI verloopje op je videokaart aan te sluiten, op de andere aansluiting dus. Als het dan ook nog fout gaat is gewoon je GPU gesloopt. Als het dan wél goed gaat kun je even kijken of alle verbindingen nog heel zijn naar de VGA connector toe.
Het werkt, had nog zo'n convertertje liggen :D

Dit is echt geweldig. Als er geen side effects zijn zie ik geen rede om weer terug te gaan naar de brakke VGA connector. Het is dus gelukkig geen core probleem.

Erg vaag dit, in ieder geval. Ik hoop dat het niet een soort van "chain of events" is maar dat zien we dan wel weer.

Mijn dank is zeer groot.