Toon posts:

introfilmpje maken zoals 'Thuis'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor onze laatste honderd dagen de opdracht gekregen, een filmpje te maken vergelijkbaar met het begin van de Vlaamse tv-serie 'Thuis'.
Nu zou ik dit zo vlug mogelijk afgehandeld willen hebben (drukke weken ivm. eindwerk e.d.) en ik zoek dus een goed programma/andere tips.

Windows moviemaker (2) lijkt mij een beetje te beperkt (inschuiven e.d. lijkt niet goed te gaan).

Ik ben nu bezig met powerpoint, maar ik zou liever een echt filmpje maken (ivm. met makkelijker afspelen).

In het kort: ik ben op zoek naar wat tips om zo goed mogelijk de intro na te maken (met andere foto's) en indien iemand een geschikter programma kent, dan zou ik dat erg waarderen :).

Verwijderd

Wij moesten ook een filmpje maken voor frans. En hebben uiteindelijk toch gekozen voor moviemaker 2. Het resultaat is niet slecht vind ik persoonlijk.

Voor dat inschuiven van video heb je deels gelijk. Je kan wel een overgang maken waardoor alles er hetzelfde uitziet. Voor de muziek heb je iig een apart kanaal en voor teksten ook.

Voor ons noobs was het perfect

Adobe premiere was zoals de spreekwoordelijke hooiberg

Verwijderd

Apple heeft toch ook zo'n programma daarvoor? Schijnt redelijk goed te zijn.
Je moet dan wel iemand vinden met het geschikte besturingssysteem. :-)

voilà:
http://www.apple.com/benl/ilife/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 21:06 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vorig jaar een aantal leerlingen een GTST achtig filmpje laten maken mbv premiere => foto's die van klein naar groot gingen, van kleur veranderden en vervolgens gingen bewegen etc etc. Premiere is perfect voor wat jij wilt (al ken ik "thuis" dan niet...). Maar goed, die spreekwoordelijke hooiberg, dat geldt wel een beetje voor premiere, het is uitgebreid, maargoed, vraag je dan af, wat wil je zelf.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 09:25

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:56:
Ik heb voor onze laatste honderd dagen de opdracht gekregen, een filmpje te maken vergelijkbaar met het begin van de Vlaamse tv-serie 'Thuis'.
Nu zou ik dit zo vlug mogelijk afgehandeld willen hebben (drukke weken ivm. eindwerk e.d.) en ik zoek dus een goed programma/andere tips.

Windows moviemaker (2) lijkt mij een beetje te beperkt (inschuiven e.d. lijkt niet goed te gaan).

Ik ben nu bezig met powerpoint, maar ik zou liever een echt filmpje maken (ivm. met makkelijker afspelen).

In het kort: ik ben op zoek naar wat tips om zo goed mogelijk de intro na te maken (met andere foto's) en indien iemand een geschikter programma kent, dan zou ik dat erg waarderen :).
Ikzelf heb voor een filmpje (wat bijv meerdere filmpjes op elkaar bevatte) adobe after effects gebruikt, werkte best goed

Verwijderd

Topicstarter
Adobe lijkt populair ;)
Een dezer dagen krijg ik het echte filmpje op cd binnen (heb zelf geen tv-kaart), misschien kan ik er gewoon afbeeldingen 'overkleven'. Anders ga ik op zoek naar Adobe Premiere/after effects.
Pagina: 1