Toon posts:

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen al het complete internet (incl. GoT) afgezocht om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem als de persoon die onderstaand topic is gestart. Ik krijg dezelfde meldingen (zie afb. daar) te zien.

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...

Situatieschets:

1 vaste pc met zonnet adsl verbinding, werkt prima...internetverbinding gedeeld
1 laptop van mijn werk, aansluiten met een utp-kabel (cross) op vaste pc...zonder problemen internetverbinding

Nu heb ik een nieuwe laptop gekregen (wederom XP geinstalleerd), deze sluit ik aan op dezelfde manier als mijn oude laptop alleen krijg ik dan die meldingen zoals in het topic hierboven.

Ik snap er niets meer van...heb al van alles geprobeerd..wie kan mij helpen? vast bedankt!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eerst wat heb je uitgesloten:

Pannenkoekkie in "Beperkte of geen verbindingsmogelijkhede..."

in teletubbies taal.
1. kabel, controleer lampjes.
2. mac adres/data sne;heid ingesteld?
3. wat voor instellingen heb je geprobeerd/statisc adres
en loop ook de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] eens door.

Als laatste heeft karpasky Anti virus een firewall in hun update tgestopt die dhcp stopt en dit kan veroorzaken.

Meer ga ik niet typen als jij niet neerzet wat je al geprobeerd hebt en waaro dat niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 19-01-2005 21:55 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Voor de personen die ditzelfde probleem ooit nog tegenkomen:

Op nieuwe laptop 1 kleine verandereing, namelijk;

Start > Instellingen > Configuratiescherm > rechtermuisknop Lan-verbinding > Eigenschappen > Klik op Configureren > Tabblad "Geavanceerd" > Bij eigenschappen "802.1p QOS" op Disable zetten...

En dan werkt hij weer!