Toon posts:

16mb ata of 8mb sata

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ga binnenkort niew hardeschijf kopen.
Maar vraag me het volgende af is 16mb ata133 nou sneller of langzamer dan 8mb sata150.
Wat ik me dus afvraag is kan ik beter voor meer cache gaan of beter voor sata?

Verwijderd

Tip: kijk naar de benchmarks van de schijven

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:42

TheBorg

Resistance is futile.

Over welke schijven hebben we het?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
De vraag zoals jij die stelt is onbeantwoordbaar aangezien meer dan alleen die 2 factoren de snelheid van de schijf bepalen.
Als je (nog) geen s-ata controller hebt zou ik voor een ata model gaan, anders zou ik in jouw plek kiezen voor een s-ata model (toekomstgerichter ;))

Het verschil tss 8mb en 16 MB cach is moeilijker te stellen. Binnen 1 type schijf zou je kunnen zeggen dat een 16MB schijf sneller is. Maar vergeleken met een ander merk/type kan dit verschil in het niet vallen.

Volg de raad van Herelam en lees je wat in :) Je gaat a) beter weten wat je koopt b) beter weten wat je kan evrwahcten an je aankoop c) des te beter kunnen patsen met je nieuwe hardware ;)

Verwijderd

Topicstarter
maxtor 250gb 16mb ata133 7200rpm || maxtor 250gb 8mb sata-150 7200rpm

ja ik heb s-ata raid op me mobo maar ja dan ben ik ook meteen 250 euro kwijt voor twee van die schijven vind ik ook wel een beetje veel

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 20:41 ]

Verwijderd

Maxtor... Dat zegt niet zoveel. De 2e LIJKT langzamer, tenzij het een een Diamondmax10 schijf is, met NCQ. En de 1e? Is dat een DM9, of een DM10? Of zijn het maxline schijfen? maxtor heeft nogal veel...

Verwijderd

Topicstarter
de eerste is een diamond max 10 en de laatst genoemde is een maxline II schijf

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo schieten we ook niet echt op. Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke harddisk moet ik nemen?". Daarin staat hoe je een HDD kunt uitzoeken :) De prestatieverschillen kun je makkelijk terugvinden in benchmarks. In de FAQ staan wat linkjes naar sites met een hoop benchmarks. Ook kun je de datasheets op de website van de harddiskfabrikant bekijken, daarin staan ook de (maximum)snelheden van de harddisks.

Zoekertje, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.