7 pins ATI RADEON X300 SE

Pagina: 1
Acties:

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 11:55
Ik heb een Ati Radeon X300 SE kaart in mijn pc met een 7 pins aansluiting. Nu heb ik een SVHS kabel gekocht welke 4 pins is. Als ik deze aansluit op een scartblokje en in mijn pc steek dan heb ik wel kleur maar zeer wazig en zwak beeld.

Ik heb het forum al afgespeurd maar ik kan er niet uitkomen.

Ik heb hem al getest op mijn laptop met een 4 pins svhs en daarop werkt ie perfect.

Hoe kan ik dit probleem oplossen ?? Thanks

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het kabeltje is prima... Probleem zit hem in de instelling, danwel de tv.
Ik neem aan dat je met de melding over je laptop bedoelt dat je je laptop op je tv hebt aangesloten? Waarschijnlijk kan je tv dan wel svhs signaal ontvangen.
Probeer in het menu van je grafische kaart eens in te stellen dat hij composiet uitstuurt in plaats van svhs...?
En kijk anders eens in de AV FAQ... Staat het denkik ook in...

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 11:55
Als ik de 4 Pins SVHS kabel aansluit op mijn laptop dan doet ie het prima. Als ik hem echter op mijn desktop aansluit ( dus die X300 SE ATI RADEON ) dan doet ie het niet goed, dan is het beeld zeer zwak. En die heeft dan ook een 7 pins aansluiting...

Hoe kan ik het beeld veranderen zodat het alleen composiet uitstuurt , waar kan ik die instellingen veranderen, kan het namelijk niet vinden..

Thanks

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Waarschijnlijk zijn de 4 pinnen van je Svideo kabel gewoon de juiste om een Svideo signaal te krijgen. Je VGA kaart kan gewoon een slecht beeld hebben, of de kabel kan niet al te goed zijn. Mogelijk kan je in de driver van je videokaart nog wat instellen...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als het goed is ergens bij de tv-out opties van je grafische kaart... Maar daar moet je denkik even iemand met een ati kaart voor hebben... Die kan het je beter uitleggen...