[Labtec 4.1 set] Gebruiken voor bijv. iPod of Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Beste heren,

Ik heb een Altec Lansing ATP-5 setje en wil deze aansluiten op mijn iPod of bijvoorbeeld Laptop.

Nu heb ik dus een verloop stukje van enkel audio naar dubbel audio zodat ik hem mooi in de front en de rear kan proppen van de subwoofer

Echter doet alles het dan wel behalve de afwijkende speaker (right front) die niet een normale tulp ingang heeft naar de subwoofer, maar een ingang waarbij ook data doorheen gaat (zoals het kiezen van stereo/stereo2x/gaming etc, wat op die box gaat.).

Tevens heb ik als alternatief de digitale input (digital input) die op de subwoofer zit. Echter als ik hier mijn iPod/laptop op aansluit, en op mijn computer aangeef dat ik gebruik wil maken van digital only, dan doet niks het meer en dan luisterd de subwoofer niet meer naar mijn pc.
Ook naar andere signalen weigerd de subwoofer dan naar te luisteren.

Iemand een idee? (is het overigens ook niet iets vreemd dat je op je computer kiest of je de digitale ofwel de analoge ingang wilt gebruiken?)

(bah topic fout: is geen Labtec set maar Altec Lansing)

De achterkant voor de verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.avault.com/hardware/images/altecatp52.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Morphine op 19-01-2005 20:34 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat je instelt in je computer heeft niks te maken met je speakerset denkik. Heb je misschien nog een plaatje van de right front output?

• Morphine
MikeyMan schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:46:
Wat je instelt in je computer heeft niks te maken met je speakerset denkik. Heb je misschien nog een plaatje van de right front output?
Hmm hoe zou ik dan de mogelijkheid moeten maken tussen digital in, of analog in ? :/

Anyway als ik mijn ipod aansluit met 1 aansluiting (dus gewoon zo'n koptelefoonaansluiting) direct op de front, dan werken wel beide speakers, bij de rear hetzelfde liedje. Maar allemaal tegelijk met zo'n splitter niet (terwijl die splitter 100% correct is).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk, das inderdaad vreemd... En als je ze "achterstevoren" aansluit?

• Morphine
MikeyMan schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:02:
Kijk, das inderdaad vreemd... En als je ze "achterstevoren" aansluit?
Maakt heel weinig uit allemaal, heb kabels omgekeerd etc etc.
Ik ga nog is goed kijken hoe het nu precies in elkaar steekt, want begrijp er zelf niet veel meer van.

[ Voor 10% gewijzigd door Morphine op 19-01-2005 23:08 ]