Toon posts:

[XP filesharing] anonieme logon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 pctjes (Pca en Pcb). Nu wil ik zonder enig w8woord te hoeve invoeren op een share komen op Pcb vanaf Pca.
Als ik de gastaccount activeer krijg ik de melding "aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer". Wazige melding, nog nooit tegengekomen. Ik kan in de lokale beveiligingsbeleiden etc ook niks vinden.
Wat ook een alternatief zou zijn is om op Pcb een user van Pca toe te voegen. Dit heb ik tot nu toe alleen op domeinen voor elkaar gekregen (bv domein\administrator toevoegen aan je lokale users), maar met twee gewone pc's in een werkgroep lijkt dit niet te lukken.
Nu heb ik ook nog in de lijst van gebruikers/groepen de groep gezien "anonieme logon". Die kan ik wel toevoegen bij machtigingen en beveiliging, maar dit haalt ook compleet niks uit. Waar is die groep zoiezo voor???

oplossingen zijn heel erg welkom.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 22:34
heb je wel op pcb wel iets geshared staan? zo niet kom je er zonder pas niet op.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard. Ik heb een share genaamd test aangemaakt.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je de Gast account aan hebt staan, en je geeft bij een share + NTFS rechten de anonieme logon op zou het moeten werken.

Een alternatief is op beide PC's een user aanmaken met dezelfde username en password, en op basis van deze gebruiker de rechten in te stellen. Ze zullen dan bij elkaar herkend worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Victor op 19-01-2005 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat eerste heb ik ook inderdaad gedaan, anonieme logon toegevoegd op de share en op t tabblad beveiliging (NTFS gedeelte) en aslnog hetzelfde resultaat.

Het tweede is geen optie voor het uiteindelijke product. Omdat ik uiteindelijk de username wel ga weten, maar het w8woord niet. Dus ik kan geen identieke account aanmaken, omdat dan het w8woord overeen zou moeten komen.