ATX mamaplank in AT kast inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb nu een at bigtower en die bevalt mij prima. Maar nu wil ik over stappen naar een atx duel celeronplank. Omdat de atx moederplank een andere achterkant heeft dat een at voeding weet ik gewoon dat ik gewoon de zaag en maak daar een gat voor. Maar is de ophanging ook hetzelfde... Dan bedoel ik de verbindingen met de kast waarin de moederbord hangt

Of zijn er mensen die mij afraden om mijn at kast te gebruiken... Wat het is een vet goeie kast... (zo'n 1 met 2 a 3 mm dikke plaat).. Echt loeizwaar

4POX

AKA Rinkel weblog

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik heb zelf ook op de HCC-dagen een AT-bigtower gekocht (40 piek :9),erg fijn ding.
Is op sommige punten zelfs beter dan m'n Aopen HX-08.
m.a.w. ik begrijp je.
Er moet dus sowieso een ATX voeding in (*/- 90piek) dus dan kan je ook al bijna over een nieuwe kast gaan nadenken.
De gaten in de tray waar de studs of spacers moeten komen kunnen afwijken, maar da's gewoon een kwestie van boren.
Waarschijnlijk is de powerknop op het front moeilijk te vervangen (klein schakelaartje i.p.v. grote AT 220V schakelaar).
En dan rest nog de slotplaat aan de achterkant.
Als daar niet makkelijk een ander stuk in is te klemmen, moet je gaan zagen en boren, wat nog wel eens tegen kan gaan vallen.
Het is dus misschien te doen, maar.....

Een cliche is ooit origineel begonnen

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
......daar ben je een tweaker voor. De kast die ik nu heb zitten 2 blowhols in de zijkant en hij is overgespoten. Ik heb weinig zin om daar weer mee aan de gang te gaan... En het is een lekkere zware kast... Ik druk er gelijk een lownoise 300 watt voeding erin.. Maar ik doe het stap voor stap... Ik heb nu een mobo waar een at en een atx voeding op kan... ..... dus eerst de voeding...

Dat knopje kan nooit een probleem zijn... Hier in sneek zit een zaak waar je alles kan bestellen op dat gebied... En niet eens duur ook

AKA Rinkel weblog

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Of je gebruikt er de resetknop voor.
Dan is er dus nog maar weinig wat je gaat tegenhouden.
Let's dremel.

Een cliche is ooit origineel begonnen