Toon posts:

luchtcirculatie bij Freezer 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een muisstille AMD64-cooler waarmee een kleine overclock mogelijk is (niet extreem), en de keuze is gevallen op de Arctic Cooling Freezer 64. Het toeval wil dat deze cooler net vanochtend in het nieuws was (nieuws: Arctic Cooling Freezer 64 voor de leeuwen gegooid). Ik wil deze gaan gebruiken in een Nexus Breeze-kast (400 Watt voeding). In zo'n kast zit een fan onderin en eentje bovenin, om als het ware een 'schoorsteeneffect te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/nexus_breeze_ill.gif

De Freezer 64 is nogal groot uitgevallen, maar liefst 12 cm in de hoogte :X Ik wil graag meningen c.q. ervaringen van mensen of een grote koeler zoals deze al dan niet de luchtdoorstroom nadelig belemmert. Zie ik 't te zwart of niet?

Anders kies ik de kleiner uitgevallen Nexus SkiveTek AOP-6400 of de Zalman 7000B-AlCu.

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
MMhh geen ervaring met de freezer. Maar ik heb die review zitten lezen en ik denk dat het vooral uitmaakt welke kant die cpu van op blaast. Als die naar boven blaast dan zal het niet veel uitmaken omdat de cpufan de lucht die tegengehouden word wel doorblast. Als ie naar beneden blaast is het onhandig en naar rechts ook. Dat zijn beide kanten op die tegen de stroom in gaan. Naar links blazen is nog wel te doen want dan komt de warme lucht bij de chassisfans en word zo ook wel afgevoerd. Dan houd ie de luchtstroom wel wat tegen maar niet veel denk ik.

Dus als de cpu fan naar boven blaast zou ik wel voor die freezer gaan. Anders is het maybe slim om naar die zalman te kijken. Ook een erg betrouwbare koeler en goede performance en lekker stil en koelt ook nog is je NB MEM en mosfets.

• zetta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Grappig, ik zit te denken aan precies dezelfde opzet. Ik heb al een nexus breeze kast met 4090 voeding en wil graag de arctic cooling freezer 64 gebruiken omdat deze erg stil is en zoals Nebuch al aangeeft kan je em zo recht op de luchtstroom plaatsen. Dit lijkt mij eerlijk gezegd best wel een goeie setup.

zijn er nog koeling experts die dit pertinent niet zien zitten... reageer dan effe plz
ik kan nog wel wat advies gebruiken B)

Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik neem aan dat de ontwerpers van Nexus wel rekening hebben gehouden met processorkoeler, dus zeker een koeler die naar links of naar boven blaast, moet goed werken.
of misschien gaan ze ervanuit dat je hun koeler aanschaft, en zou dat het beste moeten werken?
http://www.nexustek.nl/aop6400.htm
De nexus koelers staan iig als erg stil bekend...

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Vind het leuk getekend dat plaatje, maar die lucht gaat echt niet zomaar tussen die agp/pci/pci-e kaarten stromen. Plus dat in de praktijk ook nog een hoop kalels voorlang die luchtstroom zullen lopen.
Ik kijk net ff naar mijn agp kaart, maar die is 3/4 de lengte van mijn mobo. Dus stopt gelijk een groot deel van de lucht vanaf onder. Dus die lucht gaat zo ie zo niet richting mijn NB of CPU. 1 Reepje geheugen valt ook nog net achter de AGP kaart. Dus ik vind het een beetje idealistisch afgebeeld, verder is het een mooie case.
Zelf heb ik overigens 2x 120mm in de bodem van mijn kast.

edit/
Patent pending zie ik daar staan..... ga ik nu problemen krijgen })
En ik geloof niet dat dit een nieuw revolutionair design is :)
Mij lijkt het toch beter om nog een fan van voren te doen en een fan achter de cpu.

[ Voor 26% gewijzigd door DaMightyWackO op 26-01-2005 20:40 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

DaMightyWackO schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:36:
Vind het leuk getekend dat plaatje, maar die lucht gaat echt niet zomaar tussen die agp/pci/pci-e kaarten stromen. Plus dat in de praktijk ook nog een hoop kalels voorlang die luchtstroom zullen lopen.
Ik kijk net ff naar mijn agp kaart, maar die is 3/4 de lengte van mijn mobo. Dus stopt gelijk een groot deel van de lucht vanaf onder. Dus die lucht gaat zo ie zo niet richting mijn NB of CPU. 1 Reepje geheugen valt ook nog net achter de AGP kaart. Dus ik vind het een beetje idealistisch afgebeeld, verder is het een mooie case.
Zelf heb ik overigens 2x 120mm in de bodem van mijn kast.

edit/
Patent pending zie ik daar staan..... ga ik nu problemen krijgen })
En ik geloof niet dat dit een nieuw revolutionair design is :)
Mij lijkt het toch beter om nog een fan van voren te doen en een fan achter de cpu.
jep de airflow zoals daar aangegeven is wel heel erg optimistische.. dit kan echt niet tenzij je overal rounded ide of sate kabels gebruikt en je voedings kabels met wirecasings gaat doorhalen.. maar dan nog is dit wel erg optimistische gezien... B) :/
Pagina: 1