Hallo, ik heb hier in een doos met pc onderdelen een voor mij onbekende kabel gevonden. Het is een grijze kabel, met PS/2 (M) naar VGA (D-sub) (F) stekkers. Verder in het midden een feriet kern. Iemand enig idee waar deze kabel voor (ge)dient (heeft)?
Video-out naar monitor misschien?
Daar dacht ik eerst ook aan, maar voor zover ik weet is daar nog nooit een PS/2 stekker voor gebruikt. Het stomme is ook nog eens dat er een labeltje aan de stekker zit met PS/2 erop.
Hoeveel rijen met pinnen heeft de D-Sub stekker? Als het er maar 2 zijn, heb je waarschijnlijk een ps2 --> serieel te pakken...
Verwijderd
ik denk een ps2 video out naar VGA. Mocht het ook op een ps1 werken/passen dan heb ik er intresse in.
Als ik mij niet vergis, zaten deze kabels bij oude 19"KVM-switches.
Kan me het merk alleen niet meer herinneren.
Kan me het merk alleen niet meer herinneren.
AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE
het lijkt waarschijnlijk op een ps2 maar daar kun je weer een verloopje op krijgen naar svhs en composite. Sommige Medion computers hadden zo'n aansluiting
shazam
Verwijderd
Wees eens wat duidelijker qua stekkers/aantal pinnen en meet de kabel eens door. Dit kan nl. zoveel zijn (miniDin en Dsub wordt door de hele wereld wel gebruikt voor uiteenlopende toepassingen). Daarnaast: wat wil je ermee, wat is het doel van je vraag/wat wil je met het antwoord doen?
Iig is het geen standaardkabeltje, maar specifiek voor een stuk hardware waarin de benodigde functionaliteit in zit (zoals bovengenoemde TVout, serialcommunicatie etc). en is het niet universeel bruikbaar op huidige standaard Dsub of PS/2 poorten.
Iig is het geen standaardkabeltje, maar specifiek voor een stuk hardware waarin de benodigde functionaliteit in zit (zoals bovengenoemde TVout, serialcommunicatie etc). en is het niet universeel bruikbaar op huidige standaard Dsub of PS/2 poorten.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 19:57 ]
Nou, het IS een PS/2 stekker, als ik hem naast die van een muis houd. En het IS een VGA stekker, want de kabel van mn monitor past er in...
En wat ik er mee wil gaan doen... tja
Ik weet het niet eens... M'm muis op m'n monitor aansluiten
En wat ik er mee wil gaan doen... tja
Ik weet het niet eens... M'm muis op m'n monitor aansluiten
Verwijderd
Op een VGA Dsub zit geen PS/2 / serial communicatie - op een PS/2 tobo/muis poort zit geen videosignalering. 
Dat een stekker dezelfde miniDIN gebruikt als PS/2 wil nog niet zeggen dat er PS/2 signalen overheen getransporteerd worden. Minidin wordt bijvoorbeeld oa van 2 tot 14 pins gebruikt voor uiteenlopende videotoepassingen (Tvout / ViVo, camera's, videodoorlus etc) - en omdat iedere videokaart fabrikant vrij is om zijn eigen stekkers uit te zoeken is er een wildgroei aan gebruikte miniDIN stekkers zonder eenduidige standaard.
De meest gebruikte:
miniDIN 3 /
miniDIN 4 /
miniDIN 6 (oa PS/2) /
miniDIN 7 /
miniDIN 7C /
miniDIN 8C /
miniDIN 8 /
miniDIN 9C /
miniDIN 10
En dan zwijgen we nog maar van de custom versies waarbij er simpelweg een pin weggelaten wordt, van de andere miniDIN series en die stekkers die speciaal voor de fabrikant geproduceerd worden in opdracht.
Er is wel een simpelere manier om je muis op je monitor aan te sluiten: bouw een USB hub in je monitor of gebruik een monitorvoet met hub
Dat een stekker dezelfde miniDIN gebruikt als PS/2 wil nog niet zeggen dat er PS/2 signalen overheen getransporteerd worden. Minidin wordt bijvoorbeeld oa van 2 tot 14 pins gebruikt voor uiteenlopende videotoepassingen (Tvout / ViVo, camera's, videodoorlus etc) - en omdat iedere videokaart fabrikant vrij is om zijn eigen stekkers uit te zoeken is er een wildgroei aan gebruikte miniDIN stekkers zonder eenduidige standaard.
De meest gebruikte:
miniDIN 3 /
miniDIN 4 /
miniDIN 6 (oa PS/2) /
miniDIN 7 /
miniDIN 7C /
miniDIN 8C /
miniDIN 8 /
miniDIN 9C /
miniDIN 10En dan zwijgen we nog maar van de custom versies waarbij er simpelweg een pin weggelaten wordt, van de andere miniDIN series en die stekkers die speciaal voor de fabrikant geproduceerd worden in opdracht.
Er is wel een simpelere manier om je muis op je monitor aan te sluiten: bouw een USB hub in je monitor of gebruik een monitorvoet met hub
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 21:00 ]
Ik heb hier ook een berg exotische hardware liggen.
PS/2 -> serieël
Serieël -> PS/2
DIN -> PS/2
PS/2 -> DIN
PS/2 -> USB (zat bij muis en toetsenbord)
(bovenstaande liggen allemaal aan elkaar gekoppeld op een plank)
7-polig beeldgeval naar tulp (zal wel composite zijn)
Ik zou toch aan je gaan twijfelen, en denken dat het een SVHS (zo'n 7 polig geval, weet echte naam niet) naar VGA is, maar als jij zegt dat het anders is moet ik je maar geloven (of je moet stoned zijn
)
PS/2 -> serieël
Serieël -> PS/2
DIN -> PS/2
PS/2 -> DIN
PS/2 -> USB (zat bij muis en toetsenbord)
(bovenstaande liggen allemaal aan elkaar gekoppeld op een plank)
7-polig beeldgeval naar tulp (zal wel composite zijn)
Ik zou toch aan je gaan twijfelen, en denken dat het een SVHS (zo'n 7 polig geval, weet echte naam niet) naar VGA is, maar als jij zegt dat het anders is moet ik je maar geloven (of je moet stoned zijn
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Doorluskabeltje dat bijvoorbeel bij de RealMAGIC Hollywood+ DVD Decoder doorlus kaart gebruikt werden, voldoen volgens mij aan deze omschrijving...
realmagic kan heel goed kunnen ja. hmm ergens tussen mijn zooi moet ik nog een oude realmagic kaart hebben die ik gebruikt hebt icm een 1 speed mitsumi cd speler. Dat was die drive waar de hele binnenkant eruit kwam. damn iets zegt me dat ik eens een keer wat zooi moet weggooien
shazam
Verwijderd
Mijn Real Magic Hollywood+ (EM8300) gebruikt een miniDIN 9C connector naar 15pin Dsub.

géén miniDIN 6 als PS/2 dus (en gaat ook niet passen zonder 3 pinnen te breken en de rest te verbuigen).
Pinout Real Magic Hollywood+ MiniDIN 9C (>VGA Dsub 15HD) :
1. Blauw (>Dsub 3)
2. Ground (>Dsub 8)
3. Groen (>Dsub 2)
4. Ground (>Dsub 7)
5. V-sync (>Dsub 14)
6. H-sync (>Dsub 13)
7. Rood (>Dsub 1)
8. SDA (>Dsub 12)
9. SCL (>Dsub 15)
Aldus pagina 8 van de handleiding...

géén miniDIN 6 als PS/2 dus (en gaat ook niet passen zonder 3 pinnen te breken en de rest te verbuigen).
Pinout Real Magic Hollywood+ MiniDIN 9C (>VGA Dsub 15HD) :
1. Blauw (>Dsub 3)
2. Ground (>Dsub 8)
3. Groen (>Dsub 2)
4. Ground (>Dsub 7)
5. V-sync (>Dsub 14)
6. H-sync (>Dsub 13)
7. Rood (>Dsub 1)
8. SDA (>Dsub 12)
9. SCL (>Dsub 15)
Aldus pagina 8 van de handleiding...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 21:50 ]
Dat ik mn monitor op mn muis wou aansluiten was ironisch bedoeld... maargoed, het is me nu duidelijk dat er ontelbaar veel varianten van MiniDin zijn, ik heb toevallig de PS/2 variant... en de kabel zal dus inderdaad wel bij een of ander TV-capture/whatever kaart hebben gezeten.
Iemand intresse, anders gaat ie weg
Iemand intresse, anders gaat ie weg
PS/1 was een budgetlijn van IBM die het uiterlijk en de connectoren van de PS/2 combineerde met low-end AT hardware (de eersten waren anno 1990 nog 8086Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:28:
ik denk een ps2 video out naar VGA. Mocht het ook op een ps1 werken/passen dan heb ik er intresse in.
Oslik blyat! Oslik!
Ik denk dat JC Ken een PlayStation bedoeld.
Verwijderd

Playstation 1, PSone, Playstation 2 en PStwo gebruiken een hele andere connector
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 00:07 ]
Ik heb hier op mn werk ook zo'n ps/2 (m) naar VGA (f) kabel liggen en geen idee waar het voor is.
Ik maak wel even foto's en die post ik dan vanavond, misschien dat iemand het herkend.
Ik maak wel even foto's en die post ik dan vanavond, misschien dat iemand het herkend.
[ Voor 42% gewijzigd door Gutteguttegut op 21-01-2005 15:14 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Kan, maar Playstations hebben niets in Overige Hardware te zoeken, dus ging ik ervan uit dat het on-forum was en dan kom je al snel bij de IBM PS/1 uitsebastius schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:54:
Ik denk dat JC Ken een PlayStation bedoeld.
Oslik blyat! Oslik!
Deze dus...

Iemand een idee?

Iemand een idee?
Die heb ik dus ook! Exact hetzelfde, maar dan in grijs... en kan er echt niet achterkomen waar ie voor dient
StonedKinG schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:54:
Die heb ik dus ook! Exact hetzelfde, maar dan in grijs... en kan er echt niet achterkomen waar ie voor dient
offtopic:
Ben jij de zelfde StonedKing van Fok! ? Mail me anders even...
Ben jij de zelfde StonedKing van Fok! ? Mail me anders even...
Verwijderd
Is dit de kabel?
http://www.dealtime.com/x...pin_mini_DIN_15_pin_HD_D_
Voor KVM switch dan denk ik. Alhoewel je niets van de pin bezetting weet natuurlijk.
http://www.dealtime.com/x...pin_mini_DIN_15_pin_HD_D_
Voor KVM switch dan denk ik. Alhoewel je niets van de pin bezetting weet natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 17:45 ]
Pagina: 1