Ik heb hier nog een oude printer server van Lexmark, een MarkNet XLe. Had op google, en GoT al heel wat dingen erover gevonden maar krijg hem nogsteeds niet aan het werk. Ik heb hier een router staan(192.168.1.1) en van daaruit gaat een kabel naar de printer server. Heb een printer erop aan gesloten, op test gedrukt en er kwam en prachtige pagina uitrollen. Hier staat nu het IP(10.245.105.201) adres en MAC adres van de server op. op de site van Lexmark staat dat je dmv het MAC adres een IP kan toewijzen, via ARP. (arp -s 192.168.1.4 00-20-00-03-AF-97) Dit ingetypt in command promt. Komt verder niet iets te staan. Dan moest ik hiernaar pingen, maar er gebeurde niets(time out). Als ik weer een test pagina afdruk, staat hier ook nogsteeds hetzelfde IP adres. Wat moet ik precies doen om deze aan te sluiten met goede IP adres? Of moet ik hem met corsskabel aan eigen PC knopen?
gewoon even het ip adress van je pc weizigen dan .... moet genoeg wezen
(naar 10.254.105.* ) dan he
(naar 10.254.105.* ) dan he
heb ik ook gedaan, de router heb ik op 10.245.105.254 (staat op die pagina bij gateway), ip-adres van mijn pc veranderd naar 10.245.105.2, maar nogsteeds doet ie niks
Heb hem hier ook draaien, werkt pervect
Hij heeft ook een web site draaien.... alleen niet op poort 80
zal ff zoeken
Hij heeft ook een web site draaien.... alleen niet op poort 80
zal ff zoeken
Grutte Pier fansels
het lampje van de router knippert ook die in de poort waar hij zit. en je zou moeten kunnen telnetten via poort 9000, maar da wil dus ook niet
[ Voor 36% gewijzigd door FutureCow op 19-01-2005 19:46 ]
heb net met corss-kabel aangesloten en dit werkte ook niet(op de PC stond LAN-Kabel niet aangesloten) kan het dan zijn dat dan de netwerk poort niet werkt, of uitstaat? Kan het zijn zijn alleen de seriele aansluiting ofzo gebruikt wordt??? Ik heb hem nu via de seriele poort aan gesloten, maar weet dus niet of ik daar verder iets mee kan veranderen of configureren.
[ Voor 21% gewijzigd door FutureCow op 19-01-2005 20:48 ]
Pagina: 1