Tabel 100% hoog

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
Ik loop nu al 2 dagen te prutten om mijn pagina 100% hoog te krijgen. Het is me nu gelukt in Internet Explorer, nu nog goed in Firefox.

** link removed, website gaat binnenkort final 8) **

Zoals je ziet werkt het in IE goed, in Firefox krijg ik echter een hinderlijke witte balk tussen het top menu en de rest van de site.

Jaja, ik weet het, tabellen zijn voor tabulaire data.. zut...

[ Voor 10% gewijzigd door Spixo op 19-01-2005 20:45 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

makkelijk he, tables :) hou je je overzicht van (not ;) )

Kijk eens goed naar je HTML, ik zie hier zo al dat je je hoofd-table afsluit, en daarna nog een </td> neerzet en gewoon weer verder gaat met een nieuwe <td>...

Dít wat je hier tegenkomt is dus DE reden om over te stappen op semantische html...
ik zal je de preek besparen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-01-2005 19:09 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Spixo
SchizoDuckie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:08:
makkelijk he, tables :) hou je je overzicht van (not ;) )

Kijk eens goed naar je HTML, ik zie hier zo al dat je je hoofd-table afsluit, en daarna nog een </td> neerzet en gewoon weer verder gaat met een nieuwe <td>...
Ik maak gebruik van geneste tabellen :+

Als iemand zich geroepen voelt wat voor het goeie doel te doen, zet mijn site om in XHTML, CSS e.d. en ik ben je eeuwig dankbaar _/-\o_

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:10:
[...]

Ik maak gebruik van geneste tabellen :+

Als iemand zich geroepen voelt wat voor het goeie doel te doen, zet mijn site om in XHTML, CSS e.d. en ik ben je eeuwig dankbaar _/-\o_
we verwachten wel van je in W&G dat je dat dus zelf probeert, mocht het dan nog niet lukken dan kunnen we je altijd helpen maar we doen niets voor het goeie doel ;)

Op zich als je deze site absolute positioneert (je hebt 3 plaatjes en wat text) ben je in 10 minuten klaar met 20% van de code...

edit:
owja, en over die geneste tabellen, als je je code goed bekijkt, zie je dus dat je DENKT dat je geneste tabellen gebruikt, maar gelijk al bij je eerste TD de mist in gaat door niet een 2e table te openen maar wel de 1e af te sluiten ...

[ Voor 18% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-01-2005 19:13 ]

• Spixo
SchizoDuckie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:12:
[...]

we verwachten wel van je in W&G dat je dat dus zelf probeert, mocht het dan nog niet lukken dan kunnen we je altijd helpen maar we doen niets voor het goeie doel ;)
Op zich als je deze site absolute positioneert (je hebt 3 plaatjes en wat text) ben je in 10 minuten klaar met 20% van de code...
Aan de ene kant ben ik best bereid de gok te wagen.. helaas zit ik met een database vol pagina's vol met oude HTML. Dat wordt dus een hels karwei om alles valid te krijgen vandaar ;)

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:13:
[...]

Aan de ene kant ben ik best bereid de gok te wagen.. helaas zit ik met een database vol pagina's vol met oude HTML. Dat wordt dus een hels karwei om alles valid te krijgen vandaar ;)
strip_tags($string, $allowed_tags) :)

Verwijderd

waarom omzetten naar xhtml? gewoon semantische html is veel beter, hoef je niks in je db te doen (tenzij de inhoud er van ook al niet semantisch van opzet is)

• Spixo
SchizoDuckie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:14:
[...]

strip_tags($string, $allowed_tags) :)
Hmz, je hebt me overgehaald om toch maar eens te gaan prutten :+

* Spixo is googling voor een snelcursus

edit: nu gaat IE weer de mist in :r

[ Voor 9% gewijzigd door Spixo op 19-01-2005 19:19 ]

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

choeso jei! :*

http://www.maxdesign.com....on/page_layouts/index.cfm
hier heb je vast wat om mee te beginnen :)

Remember: gebruik tags waar ze voor bedoeld zijn, en don't over-do it. (dus geen table willen omvormen naar divjes..)
verder: hou *alles* wat met opmaak te maken heeft (align, font-sizes, breedtes, groottes) in je css file, en niets in je HTML zetten daarover.

Als er dan wat fout gaat hoef je alleen je CSS aan te passen :)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

hmm.. op 1024x768 ziet ie er hier in IE goed uit.. maar fullscreen is t een ander verhaal.. heb hier een resolutie van 1280x960, maar dan zitten je tabelletjes niet helemaal zoals het hoord :P

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Stuff/thumb_rhonrad.jpg

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Spixo
Ik ga eens even het geheel uit elkaar trekken. Ben denk ik ergens de mist in gegaan met mijn <td> en <tr>'tjes.

Edit:
Okay, ik heb het geheel nu even helemaal teruggebracht naar basiscode. Nu werkt het in Firefox goed, de pagina is 100% hoog, in IE krijg ik boven in een horizontale witte balk en gaat het onderin fout.

Iemand enig idee waarom?

Ik heb nu even de content eruit gehaald om er zeker van te zijn dat dat niet de oorzaak is...

[ Voor 74% gewijzigd door Spixo op 19-01-2005 19:39 ]

• Spixo
Ok, het probleem lijkt dankzij crispy nu ook in IE opgelost te zijn na het toevoegen van de quirks mode.

Het enige wat IE nu nog fout doet is een klein irritant wit lijntje (linksonder in het grijze vak onder het Winkel logo zie je een witte lijn :/)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier is hij nu groot en klein perfect :)
nergens witte lijnen in IE

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Spixo
Spike_wolf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:12:
Hier is hij nu groot en klein perfect :)
nergens witte lijnen in IE
Voor zover ik kan zien is het probleem opgelost. Zoals in het begin van het topic genoemd was had ik wat tabellen onjuist afgesloten.

Bedankt _/-\o_
Pagina: 1