Toon posts:

gebrande dvd speelt alleen nog maar in standalone dvdspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met verschillende (lang niet alle) dvds die ik gebrand heb. Deze zijn na het branden alleen nog maar af te spelen in mijn standalone dvdspeler. De dvd spelers in mijn pc herkennen hem niet meer.

Ik heb reeds gezocht op dit forum en via google, maar kon alleen maar topics vinden over dvds die het niet in een standalone deden en juist wel in een pc dvdspeler. Bij mij is dit dus andersom.

Heeft 1 van jullie hier ook problemen mee? Of weet iemand een/de oplossing?

Bvd!

Btw: mijn dvdspelers:
PC:
- Pioneer DVD RW DVR-106D
- Sony DVD-ROM DDU1612

Standalone:
- JVC TH-S1

Verwijderd

heb hetzelde probleem, bepaalde sectoren op de dvd zijn blijkbaar beschadigd.
Ik denk persoonlijk dat de interne correctie van de drive in een standalone apparaat beter zijn dan die van een pc. Of dat de pc dvd-rom gewoon veel gevoeliger zijn.

Ik ga het eens proberen met andere dvd's is zien of het niet aan het merk ligt. Trouwens ik gebruik momenteel sky , dvd+r.

Sorry heb geen oplossing maar misschien iemand anders en als dat ook niet zo is kunnen we misschien van meningen wisselen om de oplossing te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al jaren Platinum, nooit problemen gehad.
Bijna nooit foute dvds/cds er tussen.

Nu dus een aantal...

Het lijkt erop dat dit probleem niet echt vaak voorkomt (aan de reacties te zien)....

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03 16:15
Ik heb het ook wel eens, je krijgt dan een crc error als je hem wilt branden.

Oplossing zou zijn, om na elk gebrand medium deze op crc errors te checken met dvd info. Nadeel hiervan is dat het weer 5 minuten extra kost :(

De oorzaak is meestal een foute dvd die er tussenzit. Dit zal je altijd houden bij alle soorten merken. Bij een doos wijn bijvoorbeeld heb je ook vaak dat er 1 op de 12 naar kurk smaakt.

Probeer ook te voorkomen dat er krassen opkomen, maar dat snap je zelf ook wel...