Sonoma artikel - TDP

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

In de Sonoma review, pagina 2, 2e gedeelte over WiFi, reviews: Intel Sonoma: grote update voor Centrino
[...] Een laatste nieuwe feature is het zogenaamde 'Wireless Co-existance', een techniek die [...]
Volgens aantallen search hits in google is "coexistence" het meest voorkomend (1,6 miljoen hits) gevolgd door "co-existence" (660k hits). "co-existance" wordt slechts 12k4 aangetroffen door google.

Oh, en misschien is het voor de wat minder technisch onderlegde lezer wel prettig om tenminste de term TDP te verduidelijken. Thermal Design Power is, tenminste volgens Intel, niet het absolute maximum aan vermogen dat een chip eruit kan spugen, maar wat een chip onder "typische werkomstandigheden" kan produceren.

http://www.intel.com/supp...ors/xeon/sb/cs-007760.htm
Thermal Design Power (TDP) - A processor power dissipation target derived from profiling multiple workstation and server applications. OEMs must design thermal solutions that meet or exceed the TDP as specified in the processor datasheet.
http://www.intel.com/cd/c...oc_comp_charts/183499.htm
Thermal Design Power (TDP) should be used for processor thermal solution design targets. The TDP is not the maximum power that the processor can dissipate.
:X maar dat laatste had geloof ik eigenlijk niet hier in het spelfoutjes topic gemoeten :X

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Even afgesplitst omdat het inderdaad niet in een spelfoutentopic thuishoort :)

Het klopt dat TDP een vage term is, waar bovendien verschillende definities voor gehanteerd worden. Dit is m.i. echter alleen issue als je TDP-waardes van twee verschillende fabrikanten met elkaar gaat vergelijken, en dat wordt in het artikel niet gedaan. Iedereen kan wel aanvoelen dat 27 > 21, welke definitie je er ook op loslaat ;).

Natuurlijk zou ik het alsnog kunnen uitleggen, maar aan de andere kant mogen we van tweakers ook wel enigzins niveau en/of zoekskills verwachten, want zo heel exotisch is die term volgens mij niet :).

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 19-01-2005 18:47 ]

Professioneel Hyves-weigeraar