[PHP] 2 verschillende sessions op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een site die ik aan het maken ben is het nodig dat twee personenen op 1 pc (afwisselend) een website bezoeken. Op deze site maak ik gebruik van variabelen die ik opsla in een session.

Dus persoon 1 begint met site-bezoek, en vult bijv. zijn naam in. Hierna sluit hij de pagina niet af (omdat hij later weer verder moet), vervolgens opent persoon 2 in een nieuw venster dezelfde site, waar hij ook zijn naam invult. Hoe zorg ik er nu voor dat persoon 2 een nieuwe sessie krijgt of is dit niet mogelijk als persoon 1 op dezelfde site ook nog bezig is en dus nog een sessie open heeft staan en dus niet de browser afsluit (waardoor normaal de sessie gedelete wordt).

Hopelijk is 't duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
Ehh, redelijk duidelijk, maar elk browservenster heeft ze eigen unieke id en zal dus een eigen sessie toegewezen krijgen. In ieder geval onder Windows XP sp2 IE6, Firefox en PHP 4/5.

Heb je het zelf wel getest eigenlijk ?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

vriesdude schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:06:
...elk browservenster heeft ze eigen unieke id en zal dus een eigen sessie toegewezen krijgen...
En de andere sessie wordt naar mijn weten gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier (firefox, Linux) is het id hetzelfde als ik twee browservensters open. Let op: ik sluit m'n sessie dus nergens handmatig af...

Edit: hmm met 1 pagina in firefox en 1 in mozilla krijg ik wel verschillende id's...waarschijnlijk moet het dus toch wel werken en doet alleen firefox misschien raar, iets met cache ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

't Gaat om de cookie. Een cookie gaat per browser, niet per proces. Als je dus 2 verschillende browsers hebt draaien (en niet instanties van 1 browser) krijg je per browser een andere cookie. Zo kan ik bijvoorbeeld nu uitloggen in firefox en ingelogd blijven op IE.

Als je dus maar 1 browser (IE) tot je beschikking hebt, wordt dit zo goed als onmogelijk zonder dat de gebruiker zich elke keer opnieuw moet identificeren.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als persoon 1 niet meer bezig is kan je toch bij het inloggen van persoon 1 kijken of er nog sessie's aanwezig zijn, en zoja, die beindigen? . En met meer mensen tegelijk op 1 pc bezig zijn lijkt me knap :) .

Of begrijp ik het probleem niet goed?

[ Voor 11% gewijzigd door JHS op 19-01-2005 18:15 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 01:17
Sessie blijft behoude zolang de browser open blijft staan (als het goed is).

Je moet dan gewoon alle gegevens voor een persoon koppelen aan zijn naam. Zodra de ander er weer achter gaat zitten moet die zijn naam invullen en dan kan ie weer verder met zijn deel van de gegevens uit de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu op Windows met IE6 en daar kan ik twee keer explorer starten, en dan heb ik wel 2 verschillende id's, dus daarmee kan het iig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:43:
Zit nu op Windows met IE6 en daar kan ik twee keer explorer starten, en dan heb ik wel 2 verschillende id's, dus daarmee kan het iig wel...
Moet je ze wel als los proces starten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1