[98SE] Canon PowershotA85 & USB 1.1

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Ik heb het volgend probleem:
Sinds kort een canon powershot a85 gekocht en ik wou deze op een niet zo moderne pc aansluiten dus heb ik ook een usb kaartje moeten kopen, ik heb speciaal een usb 1.1 kaartje genomen omdat usb 2.0 niet goed werkt onder Windows98SE.
De usb kaart worden automatisch gevonden door windows, ik heb deze ook getest door er een usb muis op aan te sluiten en die werkte.
Het probleem is wanneer is de camera er op aansluit word hij wel gedetecteerd maar wanneer ik er dmv de software (zoombrowser EX & Camera window) van canon mijn foto's wil overzetten sluit dit programma gewoon en is de camera verdwenen bij apparaatbeheer.
Ook bij het opvragen van de camera eigenschappen via het configuratiescherm loopt ie soms vast en sluit ik het af via ctrl alt del. Hetzelfde voor de Camera window tool.

Met de camera of kabel is niks mis, heb hem getest op een andere win xp pc

Wat ik allemaal al heb uitgeprobeert:
- Canon software geupdate
- Windows 98SE opnieuw geinstalleerd
- Windows ME geinstalleerd omdat deze betere usb ondersteuning zou hebben en ook om de WIA driver eens uit te proberen. De camera werd perfect gedetecteerd en er kwam een driver letter bij in de verkenner, het lampje op de camera bleef knipperen wat wil zeggen dat hij aan het communiceren is met de pc, ik heb hem 5 min. laten doen maar er kwamen geen foto's te voorschijn.
- Windows2k en xp ook meteen maar is getest, zelfde prob als in ME, driveletter komt tevoorschijn maar zie geen foto's, ik kreeg ook de melding dat ik de camera moest aanzetten of de kabel moest controleren...
- Heb het usb kaartje ook eens van pci slot gewisseld
- Flashkaartje van de camera eens geformateerd
- Bios gereset
- Alle overige kaarten eruit gehaald

Dus ja, weet nietmeer wat ik nog kan proberen om dit ding aan de praat te krijgen. Zou normaal moeten werken onder win98se volgens canon.
Wat ik mij ook nog afvraag is of ik niet beter een cardreader kan aansluiten via usb, maar hoe gedraagt zoiets zich in windows98?

Wat info over de hardware:
AMD K6 233Mhz
64MB
Opti 82c861 pci to usb controller
SB awe32
S3 trio64UV+
56k modem
Pcchips M560 txpro chipset mobo
...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Het lijkt er op dat dat USB kaartje niet helemaal goed is... Wat je nog even zou kunnen testen is het USB kaartje in een andere (XP) pc hangen, dan heb je daar in ieder geval uitsluitsel over. Daarbij zijn de systeem specs erg magertjes. Is het geheugen van die machine nog wel goed (aangezien het een al wat oudere machine is, zou je dat eens kunnen testen: http://www.memtest.org voor een testprogrammatje)

HENG HENG

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Het is opgelost :)
De opti usb kaart werkt precies niet goed samen met een tx pro chipset en een canon camera, als ik er een muis aan hang werkt dat wel.

Op het moederbord zit ook een usb controller maar is niet naar buitengebracht met een connector dus heb ik zo kabeltje gemaakt en de camera erop aangesloten, werkt nu perfect :)