[XP] IE zorgt voor systeemcrash en pc reboot hierna*

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een machine met:
Intel Celeron 2.4 ghz
256 MB DDR geheugen(ook reeds vervangen)
Asus P4R800-VM moederbord
ATI VGA ob
AD1885 soundkaart ob
3Com netwerkkaart ob
80 gb maxtor(net vervangen en er zat een Excelstore in)
DVD-Speler
CD-Writer
M-ATX kast

Het probleem:
Internet Explorer crash steeds en zorgt dat de pc helemaal opnieuw opstart. Dit gebeurt alleen bij IE en niet bij andere programma's.

Waar ik aan dacht:
Harde schijf(reeds vervangen)
Geheugen(reeds vervangen)
Installatie Windows(nog niet geprobeerd)
Aarde van de stroom(nog niet geprobeerd)
Defect moederbord in de netwerkkaart gedeelte???(nog niet geprobeerd)

Ik heb al gezocht naar softwarefouten. AVGFree virusscanner is aanwezig en Zonealarm is reeds verwijdert. Geen fouten in het logboek te zien.

Ik hoop dat iemand misschien zou weten wat het zou kunnen zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je PC reboot bij het gebruik van IE dan zou hij dus moeten bluescreenen (dat is erg gek - aangezien IE gewoon een usermode programma is, en er dus zelf niet voor kan zorgen dat je PC reboot) :)

Zet het rebooten van je PC bij een BSOD eens uit, en kijk eens welke BSOD je krijgt :)

Verwijderd

Al op spyware gecheckt? Je wil niet weten wat dat spul allemaal kan doen en aangezien je het over IE hebt :Y)

• itsalex
  • Niet online
Spyware zit er niet op. BSOD krijg je niet en het systeem gaat meteen naar de bios alsof er een reset op zit. Ik denk dat het toch Zonealarm is geweest maar ik ben er niet zeker van. Die Excelstore schijf was nog in goede staat alleen deed zijn werk niet meer bij het opstarten van Windows en startte opnieuw en toen ik de schijf geghost had naar die Maxtor was dat probleem opgelost. Zou het moederbord defect zijn?

Verwijderd

Dan denk ik toch eerder dat er wat met die schijf is dan het moederbord anders is het wel erg toevallig dan een moederbord crasht bij het opstarten van IE.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb wel gezien dat er nog problemen in het logboek komt bij de Event Viewer. Disk2 error en zulke vage dingen maar ik begrijp het niet. Volgens mij is niet die schijf stuk maar misschien wel de IDE poort of iets anders wat niet zo lekker wil werken. Het meest vreemde is als ik die computer aan de aarde hang geen fouten en niets meer(vandaag getest). Dus zou het toch aan de aarde liggen? Ligt die weg te lekken ergens?

Verwijderd

itsalex schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:42:
Ik heb wel gezien dat er nog problemen in het logboek komt bij de Event Viewer. Disk2 error en zulke vage dingen maar ik begrijp het niet. Volgens mij is niet die schijf stuk maar misschien wel de IDE poort of iets anders wat niet zo lekker wil werken. Het meest vreemde is als ik die computer aan de aarde hang geen fouten en niets meer(vandaag getest). Dus zou het toch aan de aarde liggen? Ligt die weg te lekken ergens?
Enig idee wat voor voeding je hebt?
Pagina: 1