PS/2->USB converter

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
op ons wel hebben we een aantal ps/2 toetsenborden, helaas blijken de hedendaagse laptops alleen nog usb te hebben.

Nu heb ik via diverse bedrijven wel de 2x ps/2->1x USB kabels, maar zijn rond de 10 euro stuk, liever hebben we dus een enkel (klein) koppelstukje. Daarbij hebben we maar 1x ps/2 nodig, de muis is al usb.

Nu zijn er die groene koppelstukjes, van USB->PS/2, maar in het verleden heb ik ooit hiervan een blauwe(of paarse) versie gehad, die dus van ps/2->USB ging. (vaak zaten ze bij Logitech keyboards/muizen). Na een lange zoektocht via bedrijven en internet, heb ik ze nog niet gevonden.

Weet iemand waar deze nog te koop zijn?
Ik neem aan dat deze iig goedkoper zijn dan de 2x ps/2 converters.

(duidelijkheid: keyboard is dus ps/2 aansluiting, welke moet in een laptop met enkel USB aansluiting).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Op Ebay koop je ze voor zo'n 6 eur (incl verzend)

't lijkt me makkelijker om gewoon een paar el-cheapo keyboards op USB te kopen: Is niet veel duurder, meteen een nieuw, schoon ramplankje, en geen gezeik met verloopjes en kabeltjes.

die verloopjes die jij bedoelt horen bij specifieke keyboard of muizen en werken niet met willekeurige muizen/keyboards. Daarnaast zijn die dingen NIET bevorderlijk voor je connectoren: 5cm aan pluggen (=gewicht) op een enigszins fragiel USB of PS2 plugje.......

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 19-01-2005 17:46 ]

Verwijderd

Van USB-PS/2 kan wel, simpelweg omdat het toetsenbord zelf al dan een ander signaal kan gaan uitzenden, maar een PS/2 toetsenbord, zonder USB-host eigenschappen, kun je niet via USB aansluiten, de manier van dataoverdracht is compleet verschillend. Je hebt van die convertertjes, die je een PS/2 muis en toetsenbord laten aansluiten over USB, maar die dingen zijn "slim", dwz: ze zijn de USB-host.

Je kan een cheapass USB toetsenbord halen, op het laptoptoetsenbord gaan tikken (ik heb een laptoptoetsenbord aan m'n PC! Logitech UltraX! Die knoppen zijn veel fijner!), of zo'n 2-poorts adapter halen, 1-poorts is niet echt leverbaar.

Er komt meer bij te kijken dan een "dom" stukkie metaal, wat het ene stekkertje in het ander laat over gaan.