Ik heb begrepen dat wanneer je IPv6 implementeert niet alleen je hardware maar ook je software moet aanpassen. Ik heb gehoord dat je dan alle applicaties die gebruik maken van SOCKS (apps die ipv6 verkeer genereren) moet aanpassen. Dus programma's als Internet explorer, ftp progjes, telnet progje....
Ik wilde dus ook gaan uitzoeken hoe het zit met b.v. exchange server, isa server, symantec en dat soort apps (draaiende op windows 2003) .... Wetend dat deze apps ook verbinding zoeken met andere machines... Dus ik helemaal uitzoeken hoe dit aangepast zou kunnen worden.
Besloot een mailtje naar microsoft te sturen...Kreeg van microsoft antwoord:
"De programma's die de server (windows 2k3) draaien maken er dan ook gebruik van (ipv6)"
Grote vraag: wat zou wel aangepast moeten worden en wat niet?
Alvast bedankt.
Ik wilde dus ook gaan uitzoeken hoe het zit met b.v. exchange server, isa server, symantec en dat soort apps (draaiende op windows 2003) .... Wetend dat deze apps ook verbinding zoeken met andere machines... Dus ik helemaal uitzoeken hoe dit aangepast zou kunnen worden.
Besloot een mailtje naar microsoft te sturen...Kreeg van microsoft antwoord:
"De programma's die de server (windows 2k3) draaien maken er dan ook gebruik van (ipv6)"
Grote vraag: wat zou wel aangepast moeten worden en wat niet?
Alvast bedankt.