Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Heb je het al uitgeprobeerd? Het lijkt me dat als je FlashWindow aanroept met het modal scherm dat dat modal scherm dan moet gaan flashen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dat werkt wel. Het probleem is dat ik moet kunnen nagaan of het venster de focus verliest. Omdat dit echter een modal venster is is (laat Windows niet toe) dit niet mogelijk is.
Je zou ook zelf ShowModal kunnen na-apen door gewoon Show te gebruiken, maar zodra het oude venster geactivate wordt (OnActivate) gebruik je FlashWindow en zet je het nieuwe scherm naar de voorgrond met BringToFront.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Verwijderd
Ik snap de vraag eigenlijk niet, of denk dat je iets fout doet.
Als ik een application maak, en daarin het mainform een ander form modal laat weergeven, kan ik het mainform domweg geen focus meer geven. Als ik op het mainform klik, krijg ik direct het modal form en heeft dat ook de focus. De enige manier waarop dat form de focus kan kwijtraken, is als ik een andere applicatie activeer.
Als ik een application maak, en daarin het mainform een ander form modal laat weergeven, kan ik het mainform domweg geen focus meer geven. Als ik op het mainform klik, krijg ik direct het modal form en heeft dat ook de focus. De enige manier waarop dat form de focus kan kwijtraken, is als ik een andere applicatie activeer.
Ok, ik heb het gevonden:
Delphi:
Bovenstaande in modal-venster zetten. Wanneer er nu buiten het modal-venster wordt geklikt flasht de titel van het modal-venster.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| interface type TForm = class(TForm) public procedure CreateParams(var Para: TCreateParams); override; end; implementation procedure TForm.CreateParams(var Para: TCreateParams); begin inherited; Para.WndParent := GetActiveWindow; end; |
Pagina: 1