Toon posts:

Externe HD werkt niet over FireWire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja denkt iedereen natuurlijk weer, weer zon zeikerd die niks kan.
En ja ik heb veel op google, microsoft etc gezeten. en aub eerst lezen en probeer me aub te helpen en niet gelijk zon n. antwoord waarin je afgezeken word, ok sorry,nu naar het punt.
----------------------------------------------------------
Ik heb een ICY-BOX IB 350 gekocht, leuk ding om zelf een HD in te bouwen die ik nog had liggen (een maxtor 80GB)
Op werk geprobeerd, usb2.0 werkt gelijk, kom ik thuis op de firewire en hij doet het niet.
Hij installeerd automatische drivers, SBP-2 IEEE 1394 drivers maar kan vervolgens er niet mee overweg, een code 31 die zegt windows zet het apparaat maar uit want het werkt niet.
Op de usb 1.1 werkt het wel perfect.
Nu de info: Ik heb WINXP, belangrijk is dat ik creative audigy heb, waarvan ik alles geupdate heb via webupdate, SP2 voor WINXP erop gezet, firewire werkt wel, want ik heb een sony cam en die werkt perfect erop voor adobe premiere etc.
Bij hardware zie ik dus wel staan die firewire maar met een uitroepteken, dat conflict dus.
Ik zie dit echt als driver probleem, maar ik kan gewoon niks vinden, aangezien XP alles zo lekker automatisch installeerd, is het dan toch weer plug en pray
Speciaal de firewire versie gekocht omdat ik geen usb2.0 heb, nu overweeg ik van het gez. af te zijn en dan maar usb2.0 kaartje voor 15euro te kopen, maar het behoord te werken natuurlijk.
Ik heb wat topics erover gelezen maar nog geen oplossing gevonden, heeft iemand zelfde meegemaakt of weet een oplossing, graag!
nouja bedankt alvast. :)
groeten

edit: Gister nog beelden van cam via firewire erop gezet dus werkt nogsteeds goed, ik zit nu op stage dus kan even niet zien wat de exacte foutcode is, weliets met code 31, windows heeft problemen gevonden met dit apparaat en zal het afsluiten ofzo. je ziet dus wel onderin dat er hardware bij is, maar die werkt dan niet, zet ik de schijf uit, dan crashed ook meteen heel de pc, dus lijkt me ook al driver agtige gebeurtenis.

Zie ook http://gathering.tweakers...792///externe,hd,firewire zelfde verhaal maar geen oplossing gevonden, ook die foutcode 31

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 15:36 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als er een uitroep teken bij een apparaat staat dan staat er meestal ook wat informatie bij.
Misschien dat jke dat kan posten.
Werkt je videocamera nog steeds of werkt die mogelijk opeens ook niet meer want het lijkt me sterk dat ie goed functioneerd als je firewire adapter een uitroepteken heeft.

Je kan proberen even de firewire driver van de soundblaster in de safe-mode te verwijderen. Dan weet je zeker dat ie weg is.
Als je dan opnieuw opstart dan kan je de driver opnieuw installeren (windows zal het wel aangeeven of je moet hem even handmatig laten zoeken).
Misschien dat het dan wel weer wil werken.

Soms helpt het ook even om de drivers van je moederbord (chipset) te updaten.

Download wel je drivers van de website van de fabrikant zodat je de nieuwste hebt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
:'( kan iemand me nog verder helpen? het werkt na updates nogsteeds niet

Verwijderd

Kan je misschien wat meer vertellen over de specificaties van je computer? En is het een zelfbouw systeem, of een merk pc? Ik ben ook wel benieuwd naar die firewire controller. Is dat een Texas Instuments unit, of wellicht een van NEC? Deze problemen komen vaker voor wanneer meerdere 1394 controllers aanwezig zijn in een systeem en de apparaten van elkaar de drivers gaan gebruiken. De enige keer dat ik dit kon oplossen was door _alles_ opnieuw in te richten en voortaan maar _een_ 1394 controller gebruiken met een hubje erbij. En zorg er in ieder geval nu even voor dat je alle fireware apparatuur loskoppeld, alle drivers uninstalled en de 1394 weer aansluit. En dan maar een nieuwe driver gebruiken. Wellicht kan SP2 hier ook nog mee te maken hebben, maar ook dat is te uninstallen. Succes!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Als ik het verhaal goed volg blijkt dus dat je je HD aansluit aan de Firewire-connector van je geluidskaart :?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze controller niet volledig compatibel is met de IEE1394 protocol.

Ik zou je HD dan ook eerst controlleren op een "echte" FW en ipv een usb2 kaartje een Firewirekaartje in je pc te pluggen :9~

Religion is Opium for the Masses

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zoek ook achter een Icy Box externe schijf en wou zo graag FireWire gebruiken. Totdat ik rondgooglet om te zoeken naar de chip dat er in zo'n Icy Box zit (Prolific Pl3507) en deze chip is nogal problematisch op FireWire.
http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=15437

Mogelijke verklaring: Windows en andere besturingssystemen durven soms te grote databrokken in 1 keer naar je externe schijf te sturen. Terwijl dat normaal gezien nooit voorkomt, normaal gezien zijn de harde schijven ook beschermt tegen "het onderspammen". Zo te zien hebben de chips van veel externe schijven geen "onderspam-bescherming" met als gevolg, dat ze rare errors geven of lekker hard op hun bek gaan.
http://www.bustrace.com/products/delayedwrite.htm

Sinds deze troubles blijf ik af van Firewire en gewoon een goedkope USB2.0 Icy Box halen.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 27-03-2005 19:08 ]

Pagina: 1