Norton Ghost over verschillende vestigingen

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo allemaal,

Zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Ik ben werkzaam bij een bedrijf met meerdere vestigingen. Nu hebben we een ghost server staan op de hoofdvestiging. Als we nu bijvoorbeeld een image zetten op een server van een subvestiging en die op de hoofdvestiging in de GhostCast server zetten gaat de data NAAR de client dan van de:

subvestiging (omdat hier de image staat) -> client
OF
subvestiging -> hoofdvestiging(GhostCast server) -> subvestiging

??

[ Voor 21% gewijzigd door doak op 24-01-2005 10:21 ]

Verwijderd

De vraag zal eerder zijn of de bandbreedte het wel aankan?
Verder zou je met vpn volgens mij al een heel eind komen.

• doak
  • Niet online
Neej dat is de vraag niet. De vraag is of die de IMAGE over de vpn trekt of dat de client van de subvestiging de image krijgt van de SERVER op de subvestiging zelf. Hoop dat dit wat duidelijk schept. Het is meer wat Ghost doet als je op de hoofdvestiging een image laad die op een subvestiging staat en er vervolgens een client naar laat connecten waar die dan de image vandaan haalt, over vpn of via de server waar die image opstaat (subvestiging) duidelijker dan dit kan niet

[ Voor 42% gewijzigd door doak op 19-01-2005 15:42 ]

• doak
  • Niet online
Iemand?

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

De data, gestart via de GhostCastServer van op de hoofdverstiging, voor een image van een client die staat op de Subvestiging gaat als: subvestiging -> hoofdvestiging(GhostCast server) -> subvestiging.
De data gaat via de castserver waar de opdracht wordt opgestart. Deze moet immers weten hoeveel en waar de image naar toe moet, en wanneer deze klaar zijn (denk maar aan een image dumpen op meerdere clients).

[ Voor 3% gewijzigd door Abomination op 24-01-2005 10:32 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32