Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT mamaplank in ATX kast inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Heeft iemand goede (of slechte) ervaringen met het inbouwen van een AT-mamaplank in een ATX bigtower? Ik weet dat de AT-voeding uit m'n oude kast moet meeverhuizen naar de nieuwe en dat is geen enkel probleem. Nou moet ook de aan/uit-schakelaar aangepast worden, omdat een AT zijn voeding anders schakelt dan een ATX. Weet iemand daar de details van? En is dat (redelijk) eenvoudig te doen?
P.S.: Ik heb die bigtower HEEL hard nodig vanwege een koelingsprobleem :-( met m'n 7200RPM schijven....

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Ik heb 2 keer een mobo in een atx-kast gezet. Maar die mobo's hadden wel een atx aansluiting voor stroom. Bij de Aopen hx-08 paste het at moederbord er wel in. Gaten kloppen. Maar de aansluiting voor je toetsenbord etc klopt niet helemaal. Daar heb ik zo'n 5,25 inch plaatje voor gebruikt met een gat erin geboord.

Die andere kast was een noname kast en daar zat wel een plaatje bij voor een at moedebord.

Maar er zijn toch ook at bigtowers?

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Jawel er zijn nog wel wat AT bigtowers te koop, maar zo heel lang zal ik er niet mee doen. Binnen circa een jaar ga ik over op een ATX mamaplank en dan kan ik een bijna nieuwe kast weggooien. Dat vind ik een beetje zonde van het geld.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-11 21:32
Wat voor moederbord heb je dan want genoefg at bordjes heben ook een atx aansluiting hoor

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

en andersom?

tijd voor verandering.

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Ik heb een merkloze plank voor maximaal een Pentium 233 MMX (met daarop een 200@233, maar dat terzijde). Hierin zitten, direkt naast de AT-stroomaansluiting, wel de gaatjes geboord voor de rechthoekige ATX aansluiting. Vreemd genoeg zit er in die gaatjes geen PLUG gesoldeerd om een ATX-stekker in te steken!
En om dat nou zelf te gaan doen....

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
P.S.: Ook in mijn BIOS kan ik switchen tussen een AT of ATX voeding. Dus het zou ideaal zijn om iets op die plug te vinden.

Sorry voor de dubbele posting.

Verwijderd

misschien kan je ook voor weinig geld een gare 2ehands at tower kopen....voor 50 piek ofzow heb je al wel wat...en dat het misschien niet optimaal is ok, maar het is maar voor even toch?

Verwijderd

makkie!
die atx-schakelaar moet je wel goed bewaren;
is moeilijk te krijgen!
de schakelaar voor de at-voeding is kant en
klar gemonteert en die zet je gewoon op
de plek van de atx-knop...
je redenering is helemaal niet zo gek;
als je straks een atx-voeding nodig hebt,
koop dan minimaal een 300 watt,low noise!

w.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 21:49

Maf

Zo gezegd, zo gedaan.

Ik heb het zelf ook vaak zat gedaan. AT in ATX en zelfs ATX in AT. Er zit altijd wel één schroefgaatje op dezelfde plaats. Inderdaad wel die ATX schakelaar goed bewaren. Voor de plekken waar geen schroefjes zitten kan je van die witte plastic dingen doen (kweet niet hoe ze heten), dit zijn ze;

/|\
/_|_\
|
/|\
/ | \
-----

Voor de rest is het gewoon aansluitwerk, meestal zit de keyboard aansluiting wel goed.

Suc6

(de spaties werken niet helemaal, maar als je het verschuift weet je wat ik bedoel)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Weet iemand of er zonder al te veel soldeerervaring een plug op die gaatjes in het moederbord is te solderen, zodat ik er een ATX-voeding in kan steken? Waar haal je zo'n ding?

Zoniet: Weet iemand dan de details van het ombouwen van een ATX schakelaar naar AT schakelaar?

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een ATX kast zonder voeding. Heeft iemand er eentje staan toevallig?

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:17
Connector kan je halen bij display. kost je een gulden of 2.
Solderen: Met tinzuigband de tin uit de gaatjes wegzuigen en connector erin proppen. vervolgens connector vastsolderen.
Pagina: 1