Toon posts:

[php] niet lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nog een beginner hier in maar ik ben nog bezig met de installatie enzo dat is nu gebeurt. Nu moet ik om te testen volgens de handleiding een phpinfo.php aanmaken met daar in <?php
phpinfo();
?>

Heb ik gedaan en die moest ik op slaan in een bepaald mapje van apache. Nou typ ik in mijn browser. http://localhost/phpinfo.php

Hij roept dan die php bestand die ik net gemaakt heb op. Alleen hij moet informatie laten zien over php, maar dat doet hij niet want het enigste wat hij laat zien is de bron code dus hij laat dit zien:
<?php
phpinfo();
?>

erg vervelend dus. Zou iemand mij kunnen vertellen in welke richting ik moet zoeken Ik al de ini en config files aan gepas zoals er in de handleiding stond.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan heb je PHP niet goed (genoeg) geinstalleerd? Heb je wel netjes de installatiehandleiding gevolgd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ja eigenljik heb ik dat wel. Ik heb het zelfs 1 x meer geprobeerd met een andere handleiding.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
webserver geherstart?

|>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:50:
ja eigenljik heb ik dat wel. Ik heb het zelfs 1 x meer geprobeerd met een andere handleiding.
Sorry, m'n eerste vraag is eigenlijk geen vraag ;)

Als je php of Apache niet goed hebt geinstalleerd, dan wordt je php pagina (en / of script) niet geparsed en krijg je dus plain text te zien :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)