[ervaringen] carkits

Pagina: 1
Acties:

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 22:10
Het is niet zo moeilijk om een carkit te vinden, maar het is toch vrij lastig om de juiste carkit te vinden die aan jouw wensen voldoet!

Daarom kan je in dit topic je ervaringen met je carkit delen met anderen of als je een vraag hebt over een bepaald type kan je dat in dit topic doen.

Mijn vraag:
Ik zoek een carkit / houder voor mijn nokia 6600. Ik wil deze in de auto gaan gebruiken als navigatiesysteem met TomTom Mobile.
Het is voor mij het belangrijkst dat ik de aanwijzingen goed kan verstaan. De handsfree-speaker die standaard in de 6600 voldoet niet als ik de muziek aan heb staan en hoog in mijn toeren rijd.
Ik had in gedachte: een Nokia PPH-1 'carkit' i.c.m. een houder met zuignap (op het dashboard of voorruit te monteren). Ik wil het liefst geen houder of carkit die je moet schroeven omdat ik vaak van auto wissel.

Zijn er mensen met ervaringen over deze twee artikelen? Blijft zo'n zuignap bijvoorbeeld goed zitten of valt deze na een tijdje naar beneden?? En is er een beter/goedkoper alternatief voor die Nokia carkit?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Ik heb nu de originele Nokia 7210 carkit met basisunit, microfoon en apparte luidspreker. De houder is universeel zodat ik met andere telefoons alleen de houder hoeft te veranderen.

Ik vind het geluidskwaliteit van het speakertje goed, mits ik niet in een tunnel o.i.d. rij, dan wordt hij net te onduidelijk door de herrie om me heen. Maar er is ook een optie om hem aan te sluiten op de autoradio, echter dit heb ik niet ingesteld.
Ook schakeld mijn radio automatisch uit als ik een oproep krijgt, of als ik ga bellen.

Ik hoor wel dat de mensen aan de andere kant van de lijn niet merken dat ik in de auto zit, ook als ik zelfs op de snelweg rij.

Conlusie:
De prijs is best duur (dacht zo'n € 145,- bij correct) maar je hebt er echt kwaliteit voor terug. Zeker als je die universele carkits hoor, welke je met klemmetjes enzo moet vastmaken.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Zuignap houders blijven prima zitten. Heb er zelf ook een aan m'n voorruit hangen. Hij is er een keer af gevallen, toen er 's nachts ijs aan de binnenkant van m'n ruit was ontstaan. Onder normale omstandigheden zit het ding muurvast. Gekocht @halfords trouwens voor 18,95. Ik gebruik tomtom mobile gewoon door het speakertje van de telefoon zelf. Als het me te lawaaiig wordt, bv als de radio te hard staat 8) dan plug ik m'n headsetje erin. Daarmee is tomtom altijd prima te verstaan ook met radio hard aan. (origineel nokia voor 8,95 @ media markt).

Facebook :: Twitter :: PSN