Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP-SP2] RPC Error *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde situatie.

Mijn computer blijft na een foutmelding steeds opstarten!!
Na het opstarten en aanmelden geeft hij de melding:
“RPC service onverwacht” afgebroken en start na 60 seconden opnieuw op.
Dit zijn de klassieke symptomen van het Blasterworm uit 2003.

Na een paar keer opstarten kwam de melding niet meer en heb ik alle updates van MS en Panda virus gecontroleerd.
Ik heb alle laatste updates geïnstalleerd!!
Hierna heb ik de laatste stinger en de panda virus scan tweemaal compleet laten lopen..resultaat NIETS gevonden!!

Wat blijkt na opnieuw opstarten de foutmeldingen komen terug!!
Hoe kan ik dit wormvirus krijgen en maar hoe kom ik ervan af als de laatste virus scanners het niet eens kunnen vinden?
Heeft iemand hier ook last van?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Heb je soms toevallig Xfire en/of NetLimiter geïnstalleerd? Het is namelijk bekend dat het bij deze programma's wil voorkomen. :)

Verder pas ik je topictitel iets aan, blaster worm is niet meer schadelijk in SP2. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
He...dat kan het geval zijn!!
Ik heb inderdaad netlimiter geinstaleerd gehad!! Maar er dezelfde dag weer afgepleurt.

Het kan zijn dat de uninstall niet netjes is gebeurt..Ik zal een herstelpunt voor die datum opzoeken en terug zetten. Mischien dat het dan voorbij is.

Dat kan de reden zijn dat hij af en toe wel doorstart..

Bedankt voor de tip!!

***** UPDATE *****

Helaas herstelpunt voor de instalatie niet meer aanwezig december 2004.
Het verwijderen van Netlimiter is dus niet goed gegaan.

Ik heb elders op forums lezen dat je de autoshutdown kunt stoppen met het volgende commando:
shutdown.exe -a
Dit in een bat file zetten met en link op je desktop en je kunt het afsluiten afbreken..hoop ik.

Ik zal netlimiter nog eens instaleren en verwijderen via het software menu van windows..hopelijk gooit hij dan wel alle dll en reg settings weg...

Het rare is dat het euvel pas na een maand optrad....conflict met virusscanner? framework.net? niets anders geinstaleerd na die tijd.

wordt vervolgd...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
...vervolg.

De foutmelding blijft mij achter verschijnen. Met het bat filtje is de countdown te stoppen echter werkt de helft van de office programma's, explorer en de taakbalk start niet meer.

Er zit niets anders op dan XP opnieuw te instaleren. Helaas gaat dit alleen met zo een herstel CD.

Heeft niemand anders hier last van gehad? Ik kan op de verschillende fora hierover niets vinden

***UPDATE***

Ik heb de format C: gedaan...herinstaleren van windows bleef de foutmeldong terug komen...dus er blijft ergens een hardnekkige setting of bestand staan.
Alles werkt nu weer als vanouds.

Waarschuwing blijft van Netlimmiter af dit is zo buggie als de pest ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 14:21 ]