Toon posts:

FSB 103 en gelijk al probleem met videokaart??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:KT7-raid (oude bios nog)
T-bird 1000
Gainward Cardexpert Geforce MX twinview
3x 128MB PC 133 No-name (misschien het probleem)
2x Maxtor 30gieg 7200 in raid 0

Eerste overklok pogingen 11*100=1100, ging perfekt, 3dMark, sisoft sandra, alles perfekt :) (temp stressed 43 graden)
Maar nou komt het, fsb naar 103 en ho maar gelijk allemaal misvormingen in het beeld weergave (met 3dMark):(
Als ik em naar 11*109=1199 opkrik, overleeft ie alles, full cpu load nog geen 46 graden, OS rock solid, alleen m'n beeld weergave sucks. Hoe kan dit??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je denkt dat die dimms het probleem zijn: zet ze eens terug naar 109 MHz. Als je problemen dan niet opgelost zijn, probeer dan je AGP Sidebanding uit te zetten. Als het dan nog niet goed zit, dan niet je FSB overklokken en je geheugen mooi op 133MHz laten draaien

BTW: als je je RAM gaat overklokken, zou dat niet beeldfouten ter gevolg hebben, maar lockups en BSODs

Verwijderd

Topicstarter
Ah sorry maar het zijn PC133 geheugens en ik heb ze in m'n bios op 100 laten draaien.
De rest van je opmerkingen zal ik wel ff proberen, thanx

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Het kan ook gewoon zijn dat je moederbord niet hoger wil.

Van de KT133 chipset is bekend dat-ie over het algemeen niet echt stabiel is op snelheden boven de 100 Mhz. Bij sommigen schijnt de boel al te gaan flippen als de FSB op 101 Mhz komt...... :( Daar zou je dan ook geen visual artifacts van moeten krijgen. Maar ja, je hoort wel vaker vage overklok-ervaringen, dus het zou best wel kunnen.

Probeer trouwens ook eens de I/O spanning te verhogen. Staat standaard volgens mij op 3,3 Volt, maar 1 of 2 stapjes opkrikken wil ook nog wel eens helpen.

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook alles van nieuwe drivers voorzien. Maar wat ik echt vaag vindt is dat voor de rest alles super stabiel is zelfs op 1200 mega herztjes, sisoft sandra burn-in cpu benchmark achter elkaar laten draaien, temp ging op naar 46 graden:)

Maar ja eerste beste spel opstarten en ho maar!!! :(

Verwijderd

Ligt denk ik toch aan je vidcard.
Geheugen kan daarvan niet de oorzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m'n videokaart standaard al overklokken van 166@200 en van 175@210, en ik heb em gewoon op het laagste, of heeft dat er niets mee te maken?

Gainward schijnen ook goede overklok kaarten te zijn!? (of misschien toch niet:))nog meer ideeeeen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zorg ervoor dat de PCI divider goed staat.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
PCI divider??? in m'n bios

Verwijderd

Topicstarter
Computer draait nu op 1117 Mhz met een FOP-38 cooler

CPU temp 25 graden
Kast temp 21 graden (koud eh het winter)
Pagina: 1