Toon posts:

[Backup software] Nieuw Programma nodig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all.

Probleem:

Ik moet een programma hebben waarmee ik een Bootbable Backup kan maken van een Windows systeem partitie.

Op het moment gebruik ik hier NTI Drive Backup voor.

Sinds kort hebben we op het werk nieuwe systemen staan: namelijk HP Compaq dc7100 USTD systemen.

Bij deze systemen zit geen floppy meer ingebouwd, en de CDROM drive is removable en werkt met USB.

Wat is nu het probleem?

NTI Drive backup kan niet werken met USB devices om van te booten, kortom, mijn backup werk niet in de cd-rom drives van de HP machines.

Nu heb je natuurlijk Norton Ghost. Maar deze software werkt door middel van een bootable floppy. En die zit dus niet in het systeem :+.

Mijn vraag aan jullie:

Weten jullie soort gelijke software waarmee ik een bootable backup kan maken van de C schijf, die ik vervolgens massaal op andere systemen kan gooien.

[Uiteraard maak ik in de de backup gebruik van Sysprep om te zorgen dat de machine bij de 1e keer booten netjes nieuwe beveiliging ID's aanmaakt, en andere netwerk namen, zodat er geen conflicten tussen de machines onstaan.]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Norton Ghost (Enterprise) biedt ook de mogelijkheid tot bootable partities ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:20:
Norton Ghost (Enterprise) biedt ook de mogelijkheid tot bootable partities ;)
Ja, wat wil je hier nou prexies mee zeggen :).

Ik heb een Image van de C partitie op CD nodig...

(Met het programma NTI Drive Backup pak je in princiepe de complete C partitie in, en brand je naar één of meerdere cd's. Vervolgens kan je met deze CD booten, en krijg je netjes de optie om de hele image naar de C partitie terug te plaatsen, waarna je Windows dus weer op je systeem hebt staan.)

Ik gebruik het om grootschalig pc's te installeren, zonder bij elke pc allerlei instellingen aan te moeten passen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:23:
[...]

Ja, wat wil je hier nou prexies mee zeggen :).
Heb je uberhaupt gekeken naar de opties van Ghost Enterprise? Heb het over een bootable partitie van x-aantal MB (15 uit m'n hoofd), die op afstand of handmatig booten zodat je op een of meerdere PC's een image kan terugzetten.

Deze partitie wordt verder niet gebruikt en is ook niet zichtbaar voor gebruikers. Image is dan centraal opgeslagen, hoef je iig niet continue heen en weer te lopen (en wisselen) met CD's ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik zal er eens induiken, maar ik ben bang dat het geen optie is. Men wil hier op het werk niet gaan werken met een centrale server iod...

Om één of andere reden willen ze vasthouden aan het verkrampte werken met CD's.

Ik zal er eens naar kijken ,en wellicht dat ik ze kan overtuigen, maar ik reken er niet op :(. Anders had ik hier al lang een RIS server neer gezet...

So, for the time being, als iemand op de hoogte is van een soortgelijk programma als NTI Drive Backup, dan ben ik u zeer erkentelijk :)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
volgens mij moet alles wat jij wilt kunnen met ghost.

• kan booten van cd
• werkt onder windows
• kan overweg met dvd/cd usb

het niet booten van een usb cddrive ligt aan je mb/bios. oudere kunnen het niet. je kunt dan bv ook niet booten van usbstick. een bootble cd is gewoon te booten, tenzij je mb het niet ondersteunt

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Bios en alles is perfect up to date. Het was het programma zelf wat niet met USB overweg kon. De pc zelf kan van alle soorten USB devices booten :)
Pagina: 1