Toon posts:

Budget CPU, mobo & VGA - Welke? Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik hier nog met een antiek systeem zit (aldi PC van 2000 -> P3 1ghz, 384mb ram, gforce2 gts) word het eens tijd dat ik men systeem ga upgraden. Ik heb hier echter niet zoveel verstand van en daarom heb ik even jullie hulp nodig :) ...

Eerst ff dit, ik houd me vooral bezig met grafische toepassingen (photoshop, illustrator, indesign, 3dstudio max, ...) en game ook regelmatig.
Dit is waarschijnlijk wel een belangrijke factor bij de keuze van onderstaande onderdelen.

mijn vragen:
- Welke CPU zou ik kopen? Een Celeron of Sempteron?
- Welk moederbord raden jullie mij bij deze CPU aan?
- Kan ik mijn oud geheugen blijven gebruiken op dit moederbord?
- Welke 3D-kaart raden jullie mij aan? Ati? Nvidia?

+ Hoe zit het met de overclock/flash mogelijkheden van deze onderdelen?
Moet ik nog iets anders kopen buiten CPU, mobo en VGA om men systeem te upgraden (buiten coolers)?

-
En om het extra uitdagend te maken ... >:)
... elk onderdeel mag NIET MEER DAN 100€ kosten!
Dus het totaal kan niet hoger dan 300€ liggen
(lijkt me perfect mogelijk, na een aantal prijslijsten te hebben gecheckt)

Alvast bedankt :)
Christophe

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 14:10 . Reden: was iets vergeten ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik zou een videokaart 2e hands op de kop tikken dan heb je veel betere prestatie/prijs verhouding. Een 9800 PRO bijvoorbeeld voor 130 Euro. Flashen naar XT en je hebt een goede kaart.

Ik zou voor een Celeron D (Intel Celeron D 335J (S775, 2,8GHz, 533MHz FSB, 256KB, NX, Boxed) gaan deze klokken meestal erg goed. Deze komen meestal wel tot 3.6/4GHz

Daarbij koop je een moederbord van ongeveer 60/80 Euro.

Je geheugen zal het vast wel doen maar is niet in het voordeel van je systeem. Ik zou je budget opkrikken naar 350 en dan 2x256 MB kopen en dan in dualchannel zetten.

S6 verder :7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de FAQ van dit subforum hoe je CPU/mobo/geheugen moet uitzoeken, in de FAQ van Videoplanken & Beeldkanonnen staat hoe je een videokaart moet uitzoeken, in Die-Hard Overclocking & Cooling kun je rondkijken voor overclockervaringen. In www.tweakers.net/pricewatch kun je prijzen vergelijken.

Dat had je allemaal prima zélf kunnen doen. Ben je toch Tweaker voor :)

Key is: raadpleeg voortaan o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum(s) eer je een topic start. Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/] ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 19-01-2005 14:19 ]

Dit topic is gesloten.