Toon posts:

d-link wireless router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb volgend probleem.
ik bezit nu reeds een dik jaar een d-link 624 wireless router en mijn internetverbinding valt de laatste tijd dikwijls uit. in het begin had ik het ook maar de vorige maanden had ik er iets minder last van dan nu, toen gebeurde het maar sporadisch maar de laatste dagen weer meermaals op een aantal uren.

is er een oplossing voor?
ik heb gehoord dat er voor sommige routers een booster firmware ofzo bestaat zodat het zendbereik iets groter/beter wordt ...

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:58:
hey,

ik heb volgend probleem.
ik bezit nu reeds een dik jaar een d-link 624 wireless router en mijn internetverbinding valt de laatste tijd dikwijls uit. in het begin had ik het ook maar de vorige maanden had ik er iets minder last van dan nu, toen gebeurde het maar sporadisch maar de laatste dagen weer meermaals op een aantal uren.

is er een oplossing voor?
ik heb gehoord dat er voor sommige routers een booster firmware ofzo bestaat zodat het zendbereik iets groter/beter wordt ...
Waarom probeer je dit dan niet? Update je firmware eerst eens even. Router resetten wil ook nog wel eens helpen.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
met booster firmware bedoel ik dus eigenlijk firmware's die het zendbereik vergroten en die eigenlijk niet officieel zijn uitgebracht. maw ik weet niet ofdat voor mijn model zoiets bestaat en waar ik zoiets kan vinden ...

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-02 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:58:
[...]
heeft meestal niet veel zin omdat je alleen maar het zendbereik vergroot van de accespoint/router en niet van de zendsterkte van de nic.

Is er geen firmware upgrade ofzo hier bijvoorbeeld, welke drivers gebruik je op je computer, wat is de afstand AP-PC, os enz.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als er iets van bv een draadloze telefoon of andere storingsbron in de buurt is gekomen dan wil het bereik ook wel eens slechter worden.

Heb je al geprobeerd je antennes eens een beetje van positie te veranderen?

Senile! Senile Oekaki

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik heb een 714P+ van D-link. Na een firmaware upgrade (ik wilde ook WPA beveiliging) verloor ik ieder half uur mijn verbinding. De DHCP reguest ging niet meer goed. Een nieuwere firmware hoeft dus niet per sé beter te zijn. Ik zou een oudere firmware proberen indien je deze net geupgrade had.

Bij mij gaat alles na een downgrade in firmware weer prima.
Pagina: 1