[XP] Wie verwijdert autoexec.nt ?

Pagina: 1
Acties:

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 08:33
Hoi,

De laatste tijd bellen steeds meer klanten op dat ze geen DOS programma meer op kunnen starten omdat het bestand AUTOEXEC.NT is verwijdert uit de system32 map.

Als ik dit bestand van mijn PC terugzet in hun system32 map werkt alles weer naar behoren, maar als ze dan rebooten, dan is ie weer weg!

Dit is op te lossen door de file 'read-only' te maken, zodat ie niet zomaar verwijdert kan worden.
Rechter knop op autoexec.nt -> eigenschappen -> bij kenmerken: 'Alleen-lezen' aanvinken.

Probleem opgelost, maar voor mij is het nogsteeds onbekend WELK programma en WAAROM dit bestand wordt verwijdert...
iemand een idee? :?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14
Spy-ware,

mijn schoonvader had er ook last van met het opstarten van hele oude dos spelletjes.
Paar keer Spy-Sweeper er overheen gehaald en het probleem is weg.

Verwijderd

Door de installatie van SP2 in XP wordt de autoexec.nt in de REPAIR map op de C-schijf gezet en uit de system32 gehaald....wat hiervan de reden is ???

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:55:
Door de installatie van SP2 in XP wordt de autoexec.nt in de REPAIR map op de C-schijf gezet en uit de system32 gehaald....wat hiervan de reden is ???
heb zelfde probleem, net SP2 geinstalleerd en het is niet gelukt.
dus SP2 "repaired" dit foutje niet!

iemand andere oplossing?

War .... War Never Changes!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
se7en schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:36:
[...]

heb zelfde probleem, net SP2 geinstalleerd en het is niet gelukt.
dus SP2 "repaired" dit foutje niet!

iemand andere oplossing?
Dat zegt ie ook.. De fout treedt op door installatie van SP2.
Oplossing: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is misschien vervelend, maar denk dat het iets met het beperken van de backwards-compatibility temaken heeft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1