[MCE 2005] Pc reboot tijdens scannen van zenders

Pagina: 1
Acties:

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:06
Vanochtend heb ik een hauppauge WinTv PVR 500MCE binnengekregen. Ik heb hem in de computer gedaan en de drivers keurig geïstalleerd. Ik heb alles netjes ingesteld met de tv gids enzo, om vervolgens de zenders op te zoeken. In het begin gaat het goed, maar zodra hij een aantal gevonden heeft reboot de pc spontaan. Als ik een tijdje naar de radio luister gebeurd dit ook. Als de kaart een tijdje belast/gebruikt wordt reboot de pc.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets mocht baten. Omdat ik hiervoor een andere tv kaart erin had dacht ik dat het probleem daar misschien zou liggen dus ik heb de hele pc geformateerd en MCE 2005 (NL) er opnieuw opgezet.
Nu heb ik de nieuwste videokaart drivers, nieuwste WinTV drivers, nieuwste VIA 4in1 drivers, en een DVD decoder geïnstalleerd, maar hij reboot vrolijk verder als hij aan het scannen is.
De kaart in een ander pci slot helpt niet en een bios update had ook geen effect.

Ik heb de search en google al gebruikt, maar hier kon ik helaas ook niets vinden.
Dit zijn de specs:
- AMD Athlon XP 2100+
- Nvidia TI4200 128mb
- 512mb geheugen
- MSI KT3 (mobo)

Weet iemand wat het probleem is en nog mooier wat de oplossing is?

[ Voor 22% gewijzigd door PcFer op 19-01-2005 17:19 ]

• PcFer
Ik heb er al een lichtere videokaart in gezet in de hoop dat de voeding misschien te zwak was, maar dat is ook niet het geval. Tevens heb ik allerlij overbodige poorten uitgezet (game poort enz), maar dit had ook geen effect.
Ik vind het wel vreemd, omdat ik bij opstart- en herstelinstellingen geen vinkje heb bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Dan zou hij dit toch ook niet mogen doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat staat er in je syslogs op dat moment?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PcFer
Dit:

Media center logboek:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcfer/fout1.PNG

Toepassings logboek:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcfer/fout2.PNG

Hier nog even mijn irq config:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcfer/irqconfig.PNG

[ Voor 85% gewijzigd door PcFer op 20-01-2005 14:24 ]

• PcFer
Als ik tuner2 uitschakel en in kies in Media center 1 tuner dan werkt het nog niet. Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd |:( . Kan iemand mij helpen??

Verwijderd

Spontane reboots zie je niet vaak op XP. Die keren dat ik het heb gezien, was het gewoon een kwestie van brak geheugen.

Ik weet niet of je 1x512 hebt, of 2x256, maar in het laatste geval zou ik eens proberen 1 stokje eruit te halen, te testen, daarna stokjes omruilen, nog eens testen, en kijken wat je vind. In het eerste geval, probeer ergens 512Mb ander geheugen te ritselen, en test daarmee.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Zjemm

...

brakke voeding kan ook heel wat raars uithalen

opensecure.nl

• PcFer
Het geheugen is nog goed. Ik heb er een andere module ingedaan en dat hielp niet. Ik heb de tv-kaart zelfs in een ander systeem gedaan met mn eigen hdd en dat had ook geen effect. Verder heb ik er een andere videokaart ingedaan maar ook dit had geen effect.
Zjemm schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:33:
brakke voeding kan ook heel wat raars uithalen
Ik heb dit op 2 voedingen getest van 300watt, 1 aopen, 1 noname.
Ik heb geen zwaardere voedingen liggen en ik wil eigenlijk ook geen voeding aanschaffen als het geen effect heeft.
Denk je dat 300 watt te weinig is?

[ Voor 43% gewijzigd door PcFer op 21-01-2005 14:12 ]

• PcFer
Ik heb zonet een Huntkey 350watt geprobeerd (nieuw), maar hij reboot nog steeds. Ik ga de kaart maar eens retouren, want dit lijkt me niet normaal.

• PcFer
Vandaag een nieuwe WinTv PVR 500MCE gekregen, maar alles is nog precies hetzelfde. :(

Verwijderd

AMD kon in het verleden niet goed omgaan met tv kaarten. Ik weet dat de 64 versies de eerste zijn die er goed mee kunnen omgaan. Ik zou uitzoeken of je chip die op je tvkaart zit wel met amd kan werken.

• PcFer
Ik heb al een andere computer gebrobeerd die een intel moederbord had. Daar hetzelfde probleem.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Even een opmerking van mijn kant..... Ik heb een ontzettend stabiele PC die echt nooit crashed en soms zonder problemen een maand of 2 uptime heeft. Ik heb verder ook geen MCE maar gewoon normaal Windows XP Professional zoals het bij mijn computer werd geleverd.

Ik heb een TV kaart gekocht op een gegeven moment, (PinnacleSys PCTV DeLuxe) en de kaart werkt verder prima..... alleen met sommige TV-Tuner programma's (ik probeer zo af en toe wat anders) crashed de PC compleet met een spontane reboot. Sommige versies van DScaler hebben hier last van, en ook een aantal andere software pakketten.

Het lijkt er dus op dat er "iets" is waardoor de combinatie van bepaalde software en een TV Tuner een reboot tot het gevolg heeft.

Oplossing? Geen flauw idee, ik heb nu een goedwerkende versie van DScaler gevonden en mijn TV kaartje doet het nu prima. Maar ik weet zeker dat als ik weer met nieuwe software aan de gang ga dat ik em wel weer onderuit kan krijgen :)

En zoals gezegd, mijn PC is verder stabiel.... 2,53 Ghz, 768 Mb geheugen, en ik kan zonder problemen Everquest op de achtergrond laten lopen terwijl ik een TV aflevering naar VideoCD omcodeer met TMPGEnc, en tegelijkertijd kan ik zelfs nog een DVD of CD branden zonder al te veel problemen..... de harde schijf heeft het dan wel even moeilijk, maar het werkt! Maar als ik dus met die TV Kaart aan de slag ga, is de kans groot dat ik mijn systeem op z'n bek gooi.

Ik weet nog steeds niet waarom, maar heb uit eigen ervaring ondervonden dat het ook bij anderen wel eens voorkomt..... Het is iets met die TV Tuner chips denk ik.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1