Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Ik heb sinds kort een WIFI netwerk maar soms valt die uit. Nogthans krijgt elke pc een ip, gateway en dergelijke doch kan ik niet op het internet/netwerk. Dit is natuurlijk heel vervelend.

De enige oplossing is dan om de pc's en/of laptop uit te schakelen, mijn netwerkapparatuur uit te schakelen. Weer in te schakelen en PC's en/of laptop terug op te starten. Dan gaat alles weer perfect voor een tijd. Maar hoe kan ik dit oplossen. Alle settings zijn goed ingesteld op alle computers.

Hierbij heb ik ook gekeken naar de pakketjes die hij ontvangt en verzend. Beiden doet hij maar de pakketjes die hij ontvangt zijn wel degelijk lager dan als ik effectief connectie het met het internet. Hierbij gaat voorbeeld bij het openen van Clanbase gaat pakketjes ontvangen wel degelijk omhoog maar dit met maar 5 à 8 pakketjes. Dit is normaal veel hoger nl. 450. Hoe dit komt weet ik niet precies. Hopelijk kunnen jullie me hierbij verder helpen!

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img134.exs.cx/img134/1420/netwerk9uo.jpgKlikbaar

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Welke windows gebruik je?
even uitgaande van allen xp: deze gebruik de service wireless zero configuration, welke dit probleem kan hebben. ik zou zeggen: schakel die service uit, en gebruik de software van de wireless kaartjes/adapters die je hebt. hiermee werkt het waarschijnlijk stabieler.

• nvidia
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:05:
Welke windows gebruik je?
even uitgaande van allen xp: deze gebruik de service wireless zero configuration, welke dit probleem kan hebben. ik zou zeggen: schakel die service uit, en gebruik de software van de wireless kaartjes/adapters die je hebt. hiermee werkt het waarschijnlijk stabieler.
Op alle systemen wordt XP gebruikt. De software/drivers gebruik ik die voor de WIFI kaartjes/adapters horen geïnstalleerd te worden!

Wel heb ik nergens SP2 geïnstalleerd, dit ter verdere informatie

Heb op alles systemen uitgeschakeld. We zullen zien wat het wordt!

[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 19-01-2005 13:15 ]

Verwijderd

makkelijkste manier om die uit te schakelen:

ga naar config-scherm->netwerkverbindingen->eigenschappen draadloze verbinding->tabblad draadloos netwerk->vinkje bij 'automatisch configureren' weghalen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:38

samo

yo/wassup

Misschien nog eens handig om onder Apparaat beheer de eigenschappen van je netwerkadapters erbij te nemen, uit te schakelen dat "windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen",,,

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• nvidia
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:16:
makkelijkste manier om die uit te schakelen:

ga naar config-scherm->netwerkverbindingen->eigenschappen draadloze verbinding->tabblad draadloos netwerk->vinkje bij 'automatisch configureren' weghalen.
Dit heb ik niet, maar ligt waarschijnlijk aan de optie doordat ik SP2 niet geïnstalleerd heb op alle computers hier in mijn netwerk!
samo-arne schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:18:
Misschien nog eens handig om onder Apparaat beheer de eigenschappen van je netwerkadapters erbij te nemen, uit te schakelen dat "windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen",,,
Enkel mijn pcmia kaartje van mijn laptop kan ik dit instellen, op mijn pc's niet!

Verwijderd

nvidia schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:28:
[...]
Dit heb ik niet, maar ligt waarschijnlijk aan de optie doordat ik SP2 niet geïnstalleerd heb op alle computers hier in mijn netwerk!
dat heb ik anders ook bij mijn non-sp2 pc, dus zou daar niets mee te maken moeten hebben.
Pagina: 1