Toon posts:

Compaq Presario R3380EA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallooooooo,

Ik heb een vraag over de Compaq Pressario R3380. Hijis nu afgeprijst voor een hele mooie prijs van 1299,00.
Mijn vraag is wat jullie van deze laptop vinden, het lijkt mij een topper. Maar waarschijnlijk is dit een hele nieuwe laptop, want ik kan nergens reviews van gebruikers op het net vinden. Ik hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen. Wat er wel of niet goed aan deze laptop is.
Alvast bedankt!
Groetjes Deedee

Geïnstalleerde besturingssystemen
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor
AMD Athlon™ 64 3000+

Processortechnologie
PowerNow!™ technologie

Processorsnelheid
(1,8 GHz)

Cache
Level 2 cache 1 Mb

Systeembus
Tot 1600MHz

Standaard geheugen
1024 Mb

geheugenlayout
(2 x 512 Mb)

Type geheugen
Ondersteunt tot 2 Gb DDR-geheugen

Type geheugen
DDR PC2700 333-MH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Processor en Geheugen zijn zeer goed te noemen. Maar hoe groot is het scherm/videokaart/HD

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scherm is 15.4 inch tft breedbeeld flatpanel en het is een NVIDIA GEforce 4 440 64 mb videokaart (klopt dit??)
en ze zeggen dat die afgeprijst is van 1629 naar 1299, maar ik wil aan de ene kant liever wachten tot er meer concurrentie op de markt komt, dan kan de prijs alleen maar dalen hoop ik. Maar ja straks wil ik m kopen in de zomer en dan heb ik m niet meer voor die prijs...

http://h10010.www1.hp.com...547-9682729-21706503.html

hier staat t mooie dinkie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PS: harde schijf is 80 gig, draadloos netwerk en er it nog een 5 in 1 cardreader in, maar ik zou niet weten wat ze daarmee bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:15
hohoho, wat wil je er allemaal mee doen ;)? De videokaart ondersteund namelijk geen Directx9.0, en met 3.65 kg is best zwaar voor een 15.4" laptop, meestal liggen deze rond de 3+/-0.2 kg.

Hier wat hele korte reviews over gelijksoortige compaq's(ofwel HP):

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1722270,00.asp
http://www.amazon.com/exe...-2372212-9128939?v=glance

[ Voor 45% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 19-01-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er geen spelletjes mee doen, dus dat scheelt....hmmmm ok hij is dus te zwaar ja, had ik niet opgelet. Zie je dankzij jullie let ik op dingen, waar ik zelf niet aangedacht hebt. Ik gebruik m voornamelijk om te internetten en voor colleges. En ja ik weet dat het geheugen dan erg hoog ligt, maar ja voor dezelfde prijs heb je veel laptop's met maar een geheugen van 512 mb, vandaar dat ik deze wilde. Maar ja errug zwaar dus...
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:15
Voor internet en colleges heb je niet echt 1024 mb direct nodig, met WinXP kom je met 512Mb goed uit de voeten. Als je voor portabiliteit gaat dan moet je naast het gewicht (en afmetingen) ook letten op batterylife. Voor AMD ligt dit rond de 2-3 uur met een Intel Centrino haal je 3-4 uur bij vergelijkbare systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 19-01-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dan misschien een suggestie welk merk en typenr laptop voor mij het meest geschikt is?
En bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je zou zelf even kunnen aangeven wat je allemaal onderzocht hebt, roepen: wat moet ik kopen?!? heeft niet zoveel zin. Wat je ook koopt, het is een persoonlijke keuze.

Je zou eens kunnen kijken bij de-laptopper.nl wat die allemaal aan centrino's in de aanbieding heeft, of de BBG lezen die bovenaan het csl topic staat. Hij is wat oud, maar alle informatie die erinstaat is zeker nog relevant als je 1000+ euro wil uitgeven.

Lees vooral de bbg van 12" laptops, geschreven voor de mobiele mens ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal je even laten weten wat ik onderzocht hebt!!

Ik moet minstens 512 mb geheugen hebben om mijn Windows XP stabiel te laten lopen. Een Intel Centrino heeft de voorkeur, aangezien de accu dan het langst meegaat. Geen P4 nemen, want dan wordt de laptop te heet, Pmobile is wel goed. Dus geen AMD nemen, want dan gaat de accu niet lang mee.
Zorgen dat je onder de 3 kg zit ivm het vervoeren van je lappie. Heel belangrijk is het om te kijken of het beeldscherm uiteraard een goede kwaliteit heeft.
En ik hoor positieve verhalen over een ATI 9 64 mb grafische kaart.

Dus zover ben ik in ieder geval nog wel gekomen. En nu ben ik de reviews aan het lezen over de Jewel laptops, dus dan ben ik weer een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok Pjottum ik ga zo ff de BBG lezen. Pfffffff ik blijf lezen, maar super interessant dit forum en erg verslavend!Bedankt voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer goede laptop, heb hem zelf ook net aan geschaft en heb er zeker geen miskoop aan gedaan voor mijn gevoel!
Hij is idd wel wat zwaar, maar dat heb je tegenwoordug wel nodig en zeker voor een laptop omdat dat toch al niet de snelste in soort is kwa computers!
Zelf heb ik alles eraf gehaald en Win xp media center erop gezet en werk met het Wi-Fi 802.11G zeer stabile verbinding!

Ook met oog op de toekomst heb ik voor deze gekozen omdat er een 64Bit processor,1024MB, 80GB schijf en een dual-layer dvd brander van NEC er in zit en voor dat geld vind je dit niet makkelijk.

Ook kwa gewicht is ie zeker niet zwaar, alleen is de accu wel wat snel leeg met intensief gebruik van een zware Dx9 screensaver en bij gebruik van veel progamma's te gelijk!

Hij wordt zeer compleet geleverd inclusief drivers van hardware enzo wat je niet snel verwacht van compaq, HP of een dell pc/laptop meestal is dat van handel waar niemend ooit van gehoord heeft! Het type moederbord is een Nforce 150 en kun je gewoon de drivers gebruiken die op de Nvidia site staan! Voor de GO videokaart moet je de drivers gebruiken die er bij geleverd worden op een cd! Deze kun je nog niet bij nvidia zelf vandaan plukken in het nederlands!
Nog even alles op een rijtje voor je:

1,8GHZ amd 64bit proc.1mb cache
Nforce 150 moederbord
NEC dual-layer dvd brander 4X
Broadcom Wi-Fi extrem performance 802.11G
15,4"inch plasma schermpje
80GB schijf
1024MB memory 2X512@333MHZ
4 in 1 cardreader
3x USB 2.0
Firewire

1 Nadeel de bios maar dat heb je bij een Compaq/HP of Dell, je kunt weinig aanpassen en/of overclocken dus te standaard.

Genoeg redenen dus om idd voor dit type te gaan! Mooi helder beeld en zeer stil systeem je hoort gewoon niks als ie aan staat alleen als ie op de screensaver gaat hoor je koeler iets harder draaien maar zeker niet storend vergeleken met andere laptop's die ik heb gehad!

Heb hem nu 2 weken en ben dus zeer te vreden! P.s heb hem ook bij modern vandaan en heb er nog €25 afkunnen lullen omdat ze nog een of andere aanbieding hebben. (bij aanschaf van bepaalde apparaten krijg je een tegoed van €30 euro maar dus net niet bij deze laptop en om de klant toch tegemoet komen hebben ze er €25 afgehaald terwijl ie al in de aanbieding is)
Dus even je bij opletten mocht je hem toch kopen! Je bent nederlander of je bent het niet hahah

Let op de aanbieding loopt tot eind januarie! Heb alleen 3 dagen moeten wachten want ze hebben het niet op voorraad! Mits ze je het showmodel willen aansmeren!
(Niet mee akkoord gaan)

Succes
Pagina: 1