[PHP][MYSQL] 2 dropdownboxen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:33
Ik zit met een probleem waar ik maar niet uit kom, ik heb al verschillende keren op internet gezocht, maar ik krijg maar geen duidelijk antwoord / voorbeeld.

Het zit zo, ik ben bezig met een upload form, en dan kun je via een de eerste dropdown een categorie selecteren. Daar is niks moelijks aan, maar vervolgens moet de 2e dropdown waardes(sub cats) laten zien van het geselecteerde item in de eerste dropdown. En er moeten meerdere waardes geselcteerd kunnen worden in de 2e dropdown.
Vervolgens moet alles in de database gedumpt worden, maar dat lijkt met niet zo'n probleem.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken?

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Dat kan met javascript. Zorg dat de benodigde waarden in een array terechtkomen en verander dan de waarden in de 2e dropdown bij een onchange-event van de 1e dropdown.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoeken op "multiple selectbox javascript" of "multiple dropdownbox javascript " levert leuke resultaten op :)

Daarnaast is javascript voer voor Webdesign & Graphics en niet voor Programming & Webscripting.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.