ECS of Gigabyte ???

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoi,

Ik ben op zoek naar een mobo voor een socket 939 (AMD 64). Ik heb hier 2 borden gevonden die eigenlijk zowat hetzelfde zijn. Ze hebben beide een nForce4 chipset, en hebben ook dezelde aansluitingen (zowel intern als extern). Ik heb hier nog een Zalman CPU koeler die ik ook nog graag zou gebruiken (CNPS7000-AlCu). De CPU zal een AMD Athlon 64 3000+ worden.

Het gaat om deze borden:
ECS Eletegroup NFORCE4-A939 (link naar mobo op ECS website)
Gigabyte GA-K8NF-9 (link naar mobo op Gigabyte website)

Het enige verschil dat er is tussen deze mobo's is dat de Gigabyte 14 Euro duurder is ;)

Dus nu was de vraag welk mobo zou ik nu nemen? Iemand slechte ervaringen met een van deze mobo's?

Grtz

Verwijderd

gigabyte is een A merk.
ik zou voor die 14 euro liever een gigabyte nemen. Ecs is niet slecht, ze presteren redelijk/goed. Heb niet zulke goeie ervaringen met ecs.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:13
De gigabyte heeft als voordeel dat die wel firewire heeft en kennelijk kan je ook de HTT multiplier veranderen (is preset to 4x, but it is adjustable via BIOS to 5x/4x/3x/2x/1x)

Ik denk dat het niet zoveel uit maakt tussen de 2, ecs is opzich redelijk goed bezig en zal je niet teleur stellen (gigabyte natuurlijk ook niet :)). Maar ik zou ook voor de gigabyte gaan, om ook gebruik te kunnen maken van firewire.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Voor 14 euro duurder zou ik echt voor de gigabyte gaan.
Mijn ervaring met ECS is ronduit bagger, en met gigabyte heb ik nog nooit problemen gehad :)

Dit is niet vanaf een technisch aspect gezien, maar vanuit ervaringen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de FAQ van dit subforum hoe je een mobo moet uitkiezen :) PMG FAQ

Dit topic is gesloten.