[php/mysql] data invoeren in 2 verschillende tabellen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een form met daarop een aantal producten en bij ieder product een invoer veld. Als er een waarde gezet wordt die hoger is dan 0 (null) worden de waardes opgeslagen in een database.

Nu heb ik een 10 tal producten die uit tabel x komen maar er staan er wat tussen, als daar een waarde bij gezet wordt, die in een aparte tabel opgeslagen moeten worden...

Kan dit wel? Ik heb er zelf een tijdje over na gedacht maar ik kom er niet uit. Iemand tips ?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
2 inserts/updates?

|>

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb geen idee wat je bedoelt??

Gokmode: Als je weet welk produkt in welke tabel staat dan kan je met de juiste update query het juiste produkt bewerken. Heb je produkten + aantallen in verschillende tabellen? Kan dit niet in 1? Is je DB wel genormaliseerd?

Hoe update je je produkten nu? (lees: need more input ;) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Ik vraag me ook of je database goed genormaliseerd is. Mocht dat wel het geval zijn, dan is het alsnog mogelijk door meerdere tabellen op te geven bij je UPDATE clause. Ik heb even een voorbeeldje voor je van de MySQL manual over UPDATE gehaald:

SQL:
1
2
UPDATE items,month SET items.price=month.price
WHERE items.id=month.id;

• ViNyL
  • Niet online
nou, ik heb tabel x, daaruit wordt een lijst met producten gehaald, deze moeten na een submit naar tabel y
na de producten uit tabel komen een aantal producten uit tabel f, na een submit moeten deze naar tabel g geschreven worden.

Of dit kan vraag ik me dus af :)

De tabel met extra producten uit tabel f zeg maar is er later bijgekomen maar moet wel gescheiden gehouden worden met die uit de andere producten tabel. Vandaar dat ik dit zo wil doen.

[ Voor 27% gewijzigd door ViNyL op 19-01-2005 12:09 ]

Verwijderd

Op die manier... :)

Ik vraag me nu alleen wel sterk af of de database genormaliseerd is.

Zou je niet eventueel een hidden field mee kunnen geven met de tabelnaam waarna geupdate moet worden? Op de server kijk je met een Switch of de waarde van het hidden field wel toegestaan is, dit om SQL injection te voorkomen. :)

• ViNyL
  • Niet online
dat zou idd wel kunnen ja. Maar dat zou dan voor beide tabellen gelden...?

Verwijderd

Ja :)

Maar misschien is het beter dat we een kijkje nemen op je database structuur. Waarom gebruik je zoveel verschillende tabellen waarvan de kolommen allemaal nagenoeg hetzelfde zijn?
Zou je de structuur uit willen leggen / posten?

offtopic:
Zie je wel dat ik ook normaal kan reageren als ik niet gefrustreerd wordt door iemand die letterlijk vraagt om een linkje ;)

• ViNyL
  • Niet online
Nee Quist laat maar. Met zulke reacties heb ik niet zoveel zin in.

Dat gezeik hier ook altijd.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ViNyL schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:31:
Nee Quist laat maar. Met zulke reacties heb ik niet zoveel zin in.

Dat gezeik hier ook altijd.
Prima. Als je je de volgende keer nu eens wel houdt aan bijv P&W FAQ - De "quickstart" scheelt je dat weer een hoop gezeik ;)

En kijk eens naar een "insert into"

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 19-01-2005 12:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

ViNyL > Ik begrijp jou echt niet. Sorry hoor, ik moet het er even uitgooien. :)
Je komt hier om de zoveel weken binnenwalsen met een vraag. Vervolgens proberen mensen je te helpen. Soms zien die dingen aan je manier van aanpak die misschien beter zouden kunnen. Ze zeggen er wat van. Vervolgens ben je meteen op je pik getrapt en wimpelt het af als: "gezeik". :)
Ik probeer je slechts te helpen. Als je van mij een keurige behulpzame helpdesk medewerker verwacht die antwoord op al uw vragen, dan weet ik genoeg. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.