BP6 en nieuwe hd

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik heb een Abit BP6 waar een HPT366 udma66 controller op zit, nu las ik in een paar reacties op een nieuwsposting dat Maxtor harde schijven hier niet zo goed mee om kunnen gaan. Is dit waar? En wat voor HD bevelen jullie dan aan, ik wil ongeveer rond de 27 Gig.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de IBM disks, nadat bij mij de WD's op een rij en ook de vervangers dood gingen. IBM schijnt dezelfde units te gebruiken (zien er wel anders uit) maar gaan bij mij niet dood.

De Maxtors zijn slecht bij een FSB van 83 MHz, maar over slecht bij UDMA66 heb ik nog niet van gehoord. Vooral in de USA worden veel Maxtors gebruikt. Mijn keus is het echter niet. (Heb er ook een gehad, ook dood)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Ik geloof dat de Maxtors inderdaad problemen hadden met de HPT366 controller, maar die problemen zijn als het goed is opgelost in het HPT366 bios versie 1.20 .... Dus als je gewoon 1.22 gebruikt, heb je nergens last van. Wat wel een probleem kan zijn is de FSB, want Maxtor schijven kunnen meestal niet zo goed tegen vreemde busspeeds. Zelf heb ik een IBM Pluto 20,5 GB 7200rpm en die werkt perfect. Mijn voorkeur gaat dus uit naar IBM, ze zijn ook nog eens goedkoper. Als je persé een 27 GB hd wil hebben koop je toch gewoon de 27 GB schijf van IBM... :)

P.S. Kies wel voor 7200rpm, scheelt echt veel in snelheid in vergelijking tot 5400rpm...

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Als je versie 1.20 of hoger gebruikt is er niks aan de hand met maxtor schijven.
Over het algemeen zijn ze wel erg noisy, maar als je daar mee kan leven, gaat het best

The Ghost

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 08:00
Ik heb zelf een BP6 en de Maxtor 27.3GB 7200RPM en 2MB cache

met dit schijfje is niets mis. draait perfect. Kan perfect overweg met de HPT66.

BTW. dat maxtor schijven problemen zouden hebben met 83Mhz bus. Dat is alleen het geval bij een ander type HD. Dit type 6800 plus heeft er geen last van

3kwp pvoutput

Verwijderd

Ik ben ook net als herman (ooh, sorry 'Herman' dus) fervent aanhanger van IBM HD. Heb er zeer goede ervaringen mee.
Vooral de pluto is er interessant.

Greetinz
Newt

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Herman, als de nieuwe Maxtor series 6800, 6800+ en nieuwer probs zouden hebben op 83mhz fsb dan moeten IBM hdd's dat ook hebben. Maxtor gebruikt sinds kort nl IBM loopwerken en koppen in hun schijven. De oude serie's hebben idd wel problemen op die fsb.

Ik zou zelf een Maxtor, IBM of WD kopen. WD wel als laatste keus. Omdat deze schijven allemaal van binnen het zelfde zijn.

Maxtor heeft op de BP6 net als sommige andere schijven alleen problemen bij een ata66 bios lager dan 1.20
Pagina: 1