Ik heb gisteren (na 5 weken wachten) eindelijk mijn livebox binnen gekregen... En wou mijn oude wireless router (Sitecom WL-122) gebruiken die ik eerst met mijn Chello kabelmodem gebruikte... maar op de een of andere manier krijg ik hem niet aan de praat... Dus mijn vraag is, kan dit eigenlijk wel, de livebox met een wireless router aansluiten? Ja ik weet dat wanadoo je een PMCIA kaartje kan meegeven vor €1.95 per maand, maar ik dacht, waarom zou ik extra geld uitgeven als ik toch al zo'n ding heb thuis liggen...
Moet werken. Dit kan gewoon functioneren als 'dom' modem.
heb je al een internet verbinding met je modem (lifebox)?
Dan kun je daarna misschien je router aansluiten op he gele poort?
Iets meer info misschien. Wat heb je al geprobeerd wat niet
heb je al een internet verbinding met je modem (lifebox)?
Dan kun je daarna misschien je router aansluiten op he gele poort?
Iets meer info misschien. Wat heb je al geprobeerd wat niet
Ik heb de livebox met de telefoonlijn aangesloten... de router aan de 'rode' poort gesloten met de bijgeleverde crossed-cable en wou toen met mijn bijgeleverde cd-rom dus alles installeren... maar dat wil ook niet echt vlotten...
Dus gisteravond zat ik een beetje net zoals die Planet reclames thuis...
Heeft de livebox een internet verbinding?
-pc via gewone netwerkkabel op gele poort
-192.168.5.1
-wanadoo username en password erin en heb je verbinding
(@ lampje op de livebox brand)
Zie ook dit draadje (gaat over de wireless box)
-pc via gewone netwerkkabel op gele poort
-192.168.5.1
-wanadoo username en password erin en heb je verbinding
(@ lampje op de livebox brand)
Zie ook dit draadje (gaat over de wireless box)
Ik print deze topic wel ff uit.. en ga vanavond nog een keer proberen.. ik laat je morgen weten.. wat ik ervan heb gebakken... In ieder geval bedankt...
Het is gelukt... Ik had eerst de router goed geconfigureerd... Daarna via de browser de IP ingetikt die je me gaf.. ( die ik later dus ook in de handleiding zag
) Daarna daar alles netjes aangesproken en gesaved.. en nu doet die het...
Eerste dag was ik vooral bezig met de bijgeleverde CD-rom, maar kennelijk kan is het beter om GEEN gebruik te maken van de CD-rom want dat ding doet echt raar...
In ieder geval bedankt voor jouw hulp.... want eerst dacht ik nog dat het mijn Sitecom router was die het probleem veroorzaakte.. hehehe... Maar met tussenkomst van een wireless router is het dus geen probleem (voor anderen die later dit lezen)...
Eerste dag was ik vooral bezig met de bijgeleverde CD-rom, maar kennelijk kan is het beter om GEEN gebruik te maken van de CD-rom want dat ding doet echt raar...
In ieder geval bedankt voor jouw hulp.... want eerst dacht ik nog dat het mijn Sitecom router was die het probleem veroorzaakte.. hehehe... Maar met tussenkomst van een wireless router is het dus geen probleem (voor anderen die later dit lezen)...
Verwijderd
NicolasZ, ik ben ook in afwachting van een livebox. Ik wil een gewone router eraan hangen, die nu nog aan de kabel zit. Wil je aub de stappen eens geven, die je hebt genomen. Vooral het IP adres, wat ik aan de router moet toekennen. Volgens mij heb je de CD van Wanadoo heel niet nodig. Klopt dat?
Pagina: 1