[PHP] Waarom werken m'n newlines niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ik zit hier nu al een half uur mee te kloten maar ik snap niet wat ik over het hoofd zie.

\r\n werkt niet, \n\n niet, enkel \n niet, <br> niet, de tekst in een array gooien en per regel wegschrijven met bovenstaande er achter werkt niet??

PHP:
1
fwrite($write_handle, nl2br('/' . $file . ' | ' . filesize('../' . $file) . ' | ' . filemtime('../' . $file) . '\r\n '));

Hij schrijft wel weg, maar het werkt gewoon niet, nl2br heb ik er in gegooid om te testen, die spatie aan het eind ook, maar het mag duidelijk zijn wat ik probeer.

Iemand enig idee wat ik nou vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Je moet dubbele quotes gebruiken... Anders parsed hij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat werkt er nou niet? Wat is precies je output en wat klopt daar niet aan?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ludo heeft het antwoord gegeven. Schijnbaar parsed fwrite de \r\n niet met enkele quotes. Vervangen door dubbelen en het werkt :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m33p schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:33:
Ludo heeft het antwoord gegeven. Schijnbaar parsed fwrite de \r\n niet met enkele quotes. Vervangen door dubbelen en het werkt :) thnx
Er zit een subtiel foutje in wat je hierboven zegt. Zoals je kan lezen in de manual van PHP is het niet de methode fwrite die voor het 'vervangen' zorgt. Dat is een optie die het String data type je biedt. :)
Zowel single quoted als double quoted Strings kennen escape characters. Single quoted Strings kent alleen een escape sequence om een ' te escapen.
Double quoted Strings daarentegen kennen veel meer escape characters. Ik zou zeggen, lees bovenstaand document en leer :)

PHP:
1
2
  echo 'Dat is Jan z\'n zoon';
  echo "Nu wil ik een enter!\r\n";